Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, v březnu 2023 jsem obdržel neobjednané zboží od firmy Naturamed na doplatek 49,-Kč. Ihned jsem napsal na adresu info@naturamed.cz, že jsem žádnou objednávku neudělal. Odepsali mi, že jsem udělal objednávku a že mi kopii zašlou e-mailem. Nic ale nepřišlo. Obdržel jsem poté druhou upomínku, že mám zaplatit již 119,-Kč. Nakonec jsem tuto částku zaplatil, protože jsem už chtěl mít klid. Dne 4.4.2023 mi napsali na e-mail, že na moji žádost bylo moje odběrové číslo zablokováno a již mi nebudou nic zasílat. V červenci 2023 jsem dostal další neobjednaný balíček. Na můj e-mail mi odpověděli, že na mé jméno bylo registrováno ještě jedno odběrové číslo a že bude tedy i toto odběrové číslo zablokováno. Opět přišla upomínka na 119,-Kč. Žádal jsem, aby si pro nevyžádaný balíček přijeli, avšak na můj poslední e-mail 31.7.2023 zatím nic neodpověděli. Jak mám dále postupovat. Nechci jim již nic platit. Upomínka je splatná 15.8.2023.
Děkuji.
S pozdravem,
Ing.Rostislav Jakubec
fa č.***, splatná 1.7.2023 - neobjednané zboží
Již nic neplatit - chci aby zrušili upomínku a již mi nikdy nic neposílali!! Pro nevyžádaný balíček si můžou přijet. Nebudu nic posílat na své náklady.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Kontakty na společnost NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o:
- adresa sídla: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice,
- e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Jakubče,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost eviduje objednávky produktu FlexiMed, ze dne 4.2.2023, respektive produktu ProMan Plus, ze dne 13.6.2023. Obě objednávky byly vyplněné prostřednictvím našeho objednávkového formuláře na našich webových stránkách. Na základě těchto objednávek bylo zboží expedováno na uvedenou adresu. Uvádíte, že jste si žádný produkt neobjednal. V našich obchodních podmínkách ale jasně deklarujeme, že jakoukoliv objednávku může učinit pouze osoba starší 18 let a to výhradně sama za sebe, tj. vlastním jménem. Jestliže jste objednávky nevyplnil Vy osobně a Vaše osobní údaje mohly být zneužity cizí osobou, došlo tak k vážnému porušení obchodních podmínek a taková objednávka je pro nás nepřípustná. Bez řádné objednávky naše společnost žádné zboží nikomu nezasílá. Na Vaši žádost Vám byla kopie webových objednávek odeslány na Vaši adresu, a to včetně IP adresy, ze které byly odeslány. Pod zákaznickým účtem však evidujeme 2 emailové adresy, a proto webové objednávky odešleme na obě dvě ještě dnešního dne znovu. Rádi bychom Vás ujistili, že zákaznické účty byly zablokovány a pohledávky byly vystornovány a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu. Částku, ve výši 119,- Kč poukážeme zpět na bankovní účet, ze kterého jsme ji obdrželi. Tím se z naší strany bude jednat o poslední kontakt. V případě jakýchkoliv dotazů jsem Vám plně k dispozici, a to na emailové adrese marta@naturamed.cz.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals. s.r.o.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Dobrý den, společnost NaturaMed mi skutečně nakonec vrátila 119,-Kč. Věřím, že mé údaje opravdu vymazala a nebude mě již nikdy kontaktovat a zasílat nevyžádané balíčky. Objednávky jsem nikdy nevytvořil.
Děkuji za kladné vyřízení mé stížnosti.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.