Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslala som peniaze prevodom na účet,napísali ste mi že pod variabilným symbolom ste nič nenašli neviem ako je to možné ked mám papier o tom že peniaze sú poslané.Mohli by ste mi odpovedať na emaily
Žabky na platformě
Mohli by ste mi odpovedať na emaily
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka zaplatila za objednané zboží bankovním převodem, a platba nebyla dle tvrzení prodejce dle variabilního symbolu dohledána, mělo by být nejprve ověřeno, zda při zadávání platebních pokynů nedošlo k pochybení. Prodejce ve svých obchodních podmínkách zveřejněných na webových stránkách uvádí: "Bankovní převod - zákazník uhradí cenu zboží prostřednictvím bankovního převodu na základě e-mailové výzvy a zboží je odesláno až po připsání peněz na účet v termínu uvedeném v bodě 3."
Může rovněž nastat situace, že spotřebitel zadá příkaz k úhradě správně, avšak peníze nedorazí na místo určení. V takovém případě je však pochybení na straně banky zadavatele platebního příkazu nebo banky příjemce. Za nesprávné provedení zadaného pokynu banka odpovídá a musí situaci napravit tak, že peníze připíše zpět na účet zadavatele platební transakce, včetně případných úroků. Přesný postup upravuje přímo zákon a vše spolu řeší dotyčné banky v rámci tzv. opravného zúčtování. Podnět k navrácení finančních prostředků podává banka sama nebo na základě reklamace zadavatele platebního příkazu, kterou lze podat během 13 měsíců od chybně provedené transakce.
Variabilní symbol plní funkci přesného určení účelu platby a osoby, která ji činí. Příjemce je tak schopen danou platbu lépe identifikovat. Je-li nepřesně zadán, peníze sice dorazí na správný účet, ale přiřadit je k vaší osobě už není jednoduché. V takovém případě stačí dát příjemci platby na vědomí, že se chyba stala a uvést oba variabilní symboly, chybný a ten správný.
Pokud však byla platební transakce zadána v souladu s obdrženými pokyny k platbě při objednávce zboží a částka byla připsána na účet prodejce, má podnikatel povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Pro formulaci dopisu o stanovení dodatečné lhůty po nesplnění termínu může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
www.dtest.cz/clanek-3505/stanoveni-dodatecne-lhuty-po-nesplneni-terminu
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Dobrý den, paní Richnovskou jsem žádala o kontrolu variabilního symbolu a odeslané částky, neboť pod VS čísla objednávky ani ve výši zmíněné objednávky jsem na účtu bohužel nic nenašla. Zákaznice mi však na email neodpověděla a žádné další info o platbě neposkytla, nyní tedy nemám jak jí dále pomoci a záležitost řešit, ač bych samozřejmě ráda...
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na žádost podnikatelky přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla vložit své vyjádření.
Zákaznice bohužel nekomunikuje, několikrát jsem se ji snažila kontaktovat, na maily nereaguje, takže bohužel nevím, kde je problém a jak případ dořešit. Každopádně jsem několikrát účet kontrolovala a platba mi od této paní opravdu nepřišla.
7 krát som posielala email v ktorom bol variabilný symbol aj odoslaná čiastka ktorú si odomňa pani pýtala. Lenže neodpovedala na emaily až na jeden,takže musela dostať tie emaily lebo som ich posielala na tú istú emailovú adresu . Mám výpis z banky že som tie peniaze posielala na tie údaje ktoré pani na internetovej stránke udáva.
Spotřebitelce doporučujeme zaslat podnikatelce sken potvzení o provedené transakci, ze kterého bude možné zjistit, zda nedošlo k chybnému zadání bankovního účtu.
Vzhledem k tomu, že podnikatelka již nevyužila možnosti reagovat, prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Ani jedna ze stran sporu již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.