Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, podávám stížnost na spol. FAST ČR, a. s., Technická 1701, 251 01 Říčany z důvodu zamítnutí oprávněné reklamace poškozené láhve od SodaStream Product Code: SPT-001, job: 1396367. Cca po 3 měsících používání se začala vrchní část láhve v místě pro uzávěr deformovat, proto jsem musela ručně zpětně tvarovat tuto část do kruhu, aby se víkem láhev dala uzavřít. Cca po dalších 3 měsících z láhve upadlo bílé dno, které jsem několik měsíců nasazovala, což se mi po určitou dobu dařilo. Po čase se přestalo i tohle dařit, proto jsem láhev reklamovala u prodejce Datart.cz. Od dodavatele Fast a.s. přišlo zamítnutí reklamace z vymyšlených důvodů např. vysoká teplota při používání, mytí v myčce atd...Myčku nevlastním a do láhve se napouštěla pouze studená voda, pro kterou je výrobek SodaStream určený. Pro horkou vodu používáme rychlovarnou konvici a porcelánové hrnky. Určitě jsme natolik vzdělaní, že do láhví z plastů horkou vodu nanaléváme, jak se pán z reklamačního oddělení snaží tímto dát vinu na spotřebitele. Žádám o zaslání nové láhve, bez které přístroj není možné používat. Podle recenzí více spotřebitelů mělo u stejného výrobku od uvedené spol. totožný problém. Děkuji
SodaStream Product date: 13/05/22, Product Code: SPT-001, Job: 1396367, Serial: 2572
Žádám o dodání nové láhve.
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
stížnost prověříme a budeme informovat o našem zjištění.
Miroslav Vácha
After sales manager
Společnost nás požádala o přeřazení zpět na ni pro doplnění informací k reklamaci. Stížnost tedy nyní přeřazujeme na společnost.
Dobrý den, reklamaci zákazníka jsem řešil s vedoucím servisu v Říčanech a vyžádal jsem si fotografie poškozené láhve, které byly pořízeny při reklamaci. Je mi líto, ale musím potvrdit stanovisko servisu, že láhev byla zdeformována teplou vodou. Jedná se o tlakovou plastovou láhev. Tato nesmí být vystavena působení tepla nad 50°C, umisťována poblíž zdrojů tepla (varná deska apod.), ponechána v autě, atd. Z fotek, pořízených při dodání láhve do servisu, jasně plyne, že je láhev zdeformována teplem. Její celková délka je kratší v porovnání se tandardním tvarem a hrdlo zdeformované. Zákazník pravděpodobně neúmyslně láhev vystavil teplotě nad povolený limt a tím došlo k jejímu poškození. Takové poškození opravdu nelze uznat jako záruční vadu. V souladu s bezpečnostními pokyny, uvedenými v návdu k obsluze, láhev nesmí být ale nadále pooužívána - jedná se o tlakovou láhev, jejíž pevnost je narušena. Přikládám fotografie poškozené láhve a také výstřižek z manuálu s upozorněním na zacházení s lahví.
Věřím, že zákazník si škodu nezpůsobil úmyslným jednáním, ale zanedbal doporučení, uvedená v návodu k obsluze.
Přikládám rovněž opravný list, kde je vyjádření technika.
Miroslav Vácha
After sales quality manager
Dobrý den, neuznanou reklamaci jsem odmítla akceptovat a láhev byla opětovně odeslána na reklamaci dodavateli Fast ČR, a.s. prostřednictvím prodejce Datart. cz. Láhev jsme s prodavači znovu porovnali s originální novou lahví, která je i vzhledem odlišná od té, kterou jsem já obdržela k výrobníku perlivé vody SodaStream. Lahev má stejný kulatý tvar hrdla jako oroginální láhev, spodní díl láhve je také stejný i bílý podstavec, který z láhve upadl. Moje láhev je výškově o něco kratší, ovšem potisk v černé barvě na mojí láhvi je sytě černý, ale na nové originální láhvi je potisk světle šedý. Mám k dispozici i fotografie, ale bohužel lze vložit pouze jeden soubor. Podle všeho kdyby byla moje láhev vystavena nějakému teplu by měla spíše vyblednout. Podle tohoto zjištění mám podezření, že mně k výrobníku sody nebyla dodána originální láhev, ale nějaký napodobený padělek. Z uvedeného důvodu trvám na uznání reklamace a zaslání nové originální láhve, neboť mám podezření na podvod, což by mohlo vyústit na trestní čin podvodu a klamání spotřebitele.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace, může se obrátit na soudního znalce (viz naše původní vyjádření). Pokud se však domnívá, že mu byla zaslána lahev jiná, bude pravděpodobně nutné využít mimosoudního řešení při České obchodní inspekci (také viz původní vyjádření), případně přímo soudu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.
Dobrý den,
bohužel opravdu nemůžeme souhlasit s názorem zákaznice a jejím porovnáním lahví na prodejně. Láhve k výrobníku sody se dodávají v mnoha variantách co do tvaru, tak i barvy - https://www.sodastream.cz/lahve/?pages=1&label=replacementBottle
Vylučujeme, že by v originálním balení výrobníku byla neoriginální láhev nebo nějaký padělek. Ze strany nás, jako dodavatele na trh a zástupce výrobce odmítáme nařčení z podvodu nebo klamání spotřebitele. Jak jsem uvedl již dříve, chápu, že zákaznice škodu nemusela způsobit úmyslným jednáním. Došlo však prokazatelně k nedodržení upozornění v návodu k obsluze a láhev byla vystavena vyšší teplotě, než je uvedeno.
Samozřejmě dodáváme na trh i láhve vhodné k mytí v myčce nádobí, které jsou pak odolnější i vyšším teplotám. To však není případ tohoto setu Spirit.
Reklamaci nemůžeme uznat jako oprávněnou.
Miroslav Vácha
After sales quality manager
Tak tohle mě skoro rozplakalo nebo rozesmálo? Takže láhve se dodávají v různých tvarech a barvách. Ale nám se podle Vás láhev scvrkla přesto, že nebyla na slunci v myčce ani v blízkosti tepelného zdroje. Vaše odpovědi a argumenty ničím nepodložené jsou vymyšlené a trapné, obzvláště v takové pokrokové době. S takovým neprofesionálním přístupem jsem se ještě nesetkala v žádné civilizované zemi. Pouze a jen u této spol. Fast ČR. Taháme se tady o kousek plastu a Vy se bráníte náhradě jako by se jednalo o výrobek za desetitisíce, přesto se jedná o položku za pár stokorun. Jiní prodejci výrobek sody dokonce nabízí s láhví + druhou zdarma a to jsou páni obchodníci, kteří svůj business umí. To Vy jste rádo by obchodník nebo zastupujete nějakou spol., který si kvůli stokoruně nechá koleno vrtat...Udělám gesto a koupím si SodaStream s akcí láhev + 2. zdarma a ten Váš podvodný výrobek věnuji na Charitu lidem, kteří si nákup nemohou dovolit a věnuji jim láhev 2. zdarma, kterou novým nákupem u autorizované spol. Soda Stream obdržím. A Vy slavný managere Vácho se s Vaší plastovou lahví z toho Vašeho sobectví a hamyžností zalkněte. Věřím, že spoustu zákazníků odradí nákup od tohoto výše uvedeného dodavatele. Přesto, že jsem u Datartu.cz VIP zákazník se tomuto prodejci budu také raději s nákupy vyhýbat.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření. S ohledem na výše uvedená vyjádření však stížnost uzavíráme, neboť dosažení smírného řešení není evidentně možné.