Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 4.8.2023 jsme si během cesty z Helu (Polsko) objednali prostřednictvím Booking ubytování na tentýž den, a to v Gdaňsku na 1 noc, a zároveň jej uhradili platební kartou. Následně přišla výzva, abychom obratem zaplatili kauci (která mimochodem byla 2x vyšší než cena za ubytování a požadavek na ni nebyl u ceny ubytování jasně uveden), a to rovněž převodem na účet. Vzhledem k tomu, že by provedená platba nebyla připsána týž den, jak jsme si ověřili u své banky, kontaktovali jsme Booking s dotazem, jak máme dále postupovat, resp. jsme si vyžádali kontakt přímo na pronajímatele, abychom se s ním ohledně předání kauce v hotovosti dohodli přímo v místě ubytování. Nikdo s námi ovšem dále nekomunikoval, přišla pouze další automatická výzva k úhradě kauce. Do Gdaňsku jsme přijeli večer kolem 8. hodiny (4 dospělí + 5 dětí), vyhledali ubytování, Booking ani pronajímatel s námi v kontaktu nebyli, do ubytování jsme se nedostali, přestože jsme jej zaplatili. Byli jsme proto nuceni zajistit si a uhradit náhradní ubytování. Následně jsme se obrátili na Booking, kde nám sice dali za pravdu, že to bylo na poslední chvíli a snažili jsme se věc řešit, nicméně pronajímatel, kterého kontaktovali, údajně odmítl cokoli vrátit.
Booking - ubytování Gdansk Historic Place, Biskupia, 80-875 Gdaňsk, Polsko
Prosím tímto o vrácení částky za ubytování ve výši 5.133 Kč, k němuž nám nebyl umožněn přístup. Vzhledem k tomu, že bylo objednáno na poslední chvíli, nebylo reálné kauci dle pokynů včas uhradit.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.