Společnost


MPO Trade s. r. o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6942Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2015, před 10 lety

Martina Kincová

Znění stížnosti

Snažila jsem již od 22.10.2014 reklamovat proleželé reklamace.Výrobce nekomunikoval. Dnes mě napsal ať je někam pošlu,že ale není jisté jestli reklamaci uznají. Poslal jsem i foto ,kde je jasný dolík od proleženin. Matrace byly koupené 28.4.2014 Jsou nekvalitní,nebyla ani dodržena výška,která je avizovaná při nákupu. Místo 20 cm bylo 16,5cm i to výrobce smetl ze stolu.Již po 3 měsících byl na obou matracích cítit důlek.Myslím,že jako prodávající by se měl o přepravu špatných matrací postarat a né,že já je mám někam posílat k rekl.řízení.Posláno několik mailů a bez úspěch vzájemné domluvy. Pán dokonce napsal,že mi již matrace vyměňovali ,ale to není pravda !!Mám věc podat právnímu zástupci ?


Produkt

matrace Veronika 195x85 cm


Požadované řešení

S firmou je VELICE ŠPATNÁ komunikace.Není možné se na čemkoli domluvit,proto již zboží nechci,nemám v něj důvěru a nevěřím,že možná výměna by byla lepší. Prosím o vrácení celé částky a odvoz matrací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2015 09:49, před 10 lety

Vůči spotřebiteli je za vady výlučně odpovědný prodejce zboží, který je povinen převzít zboží k reklamaci. Reklamaci (tj. spotřebitelovo uplatnění odpovědnosti za vady) je možné uplatnit osobně, ale rovněž tak lze učinit i prostřednictvím pošty, popřípadě elektronickou poštou, vždy však musí spotřebitel dbát na to, aby uplatnění reklamace bylo prokazatelné pro případ sporu. Spotřebitel však není povinen dopravit reklamované zboží do provozovny prodejce, což je podstatné zvláště v případě prodeje větších věcí, jako jsou i reklamované matrace.

Spotřebitel má navíc podle § 1924 občanského zákoníku právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací (cestovní výlohy, poštovné, popř. i náklady na přepravu reklamovaného zboží k prodejci). Jedná se vždy pouze o náklady nutné (tj. minimální potřebné) spojené s oprávněnou reklamací a prodávající je povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit.

Pokud spotřebitel reklamaci prokazatelně uplatnil je prodejce povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění, pokud nebyla vzájemně sjednána lhůta delší. V případě nedodržení této lhůty má spotřebitel stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení kupní smlouvy, tj. nárok na zrušení smlouvy odstoupením anebo výměnu věci dle volby spotřebitele. Prodejce má povinnost spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace informovat. Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."

Pokud se vada projeví a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu v rámci zákonné záruky nebo nikoli, může se spotřebitelka rovněž obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace, pokud byla prodejcem zamítnuta. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.6.2015 14:19, před 10 lety

Dobrý den paní Kincová,

dovolte, abych se vyjádřil k Vaší stížnosti. Sdělila jste nám mailem, že chcete reklamovat matrace. Spletl jsem si Vaše jméno a domníval jsem se, že jsme tuto záležitost s Vámi již řešili. Nebyla to pravda a v telefonu jsem se omluvil. Jak jsem již sdělil písemně, není možné reklamaci řešit na základě obrázku. Požádal jsem Vás, ať zboží pošlete k nám k zahájení reklamačního řízení, kdy po uznání reklamace Vám budou přiznány přiměřené náklady na dopravu. To jste odmítla. Nabídl jsem tedy, že k Vám domů pošleme dopravce, který zboží odveze. Tuto nabídku jste dostala opakovaně. To jste také odmítla. Myslím tedy, že moje snaha o zajištění dopravy byla maximální. Reklamované zboží musíme poslat k posouzení k dodavateli PUR pěn, který se řídí normou ČSN 91 1004 - Čalouněný lehací nábytek, kde požadavek na úbytek výšky je max. 13%, na úbytek tvrdosti max.35%. V případě, že tato norma nebyla porušena, reklamaci nám neuzná. To jsem Vám také sdělil. Z těchto důvodů považuji Vaši stížnost za neopodstatněnou. Milan Obid - jednatel společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.6.2015 15:23, před 10 lety


Martina Kincová

Dobry den.mohu zde dolozit nekolik mailu.ve kterych vas vyzyvam k odvozu matraci.Vas posleni mail byl takovy-at vam je poslu sama ze vy nic odvazet nebudete.Maily mam vytiskle a priste je zde zkopiruji.Take jsem vam psala data jdy jsme doma k pripadnemu odvozu.Z toho je videt jak je vase firma nesolidni a vase jednani nekorektni.Kincova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2015 15:00, před 9 lety

Společnost MPO Trade s. r. o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2015 08:38, před 9 lety

Znovu žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2015 08:37, před 9 lety

Ani spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.