Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupil jsem si router na Třetinku. Když jsem měl platit poslední splátku, tak jsem ve výpisu objednávky ve svém profilu na Alza.cz zjistil, že po mne chtějí méně peněz, než činila splátka. Zaplatil jsem a vše bylo na první pohled v pořádku. Objednávka se v profilu tvářila jako zaplacená. Objednávku jsem splatil v dubnu a nyní na začátku srpna mi od firmy M.B.A. Legal přišla e-mailem předžalobní výzva na uhrazení pohledávky za nesplacenou splátku u Alza.cz. Nechápal jsem. Oslovil jsem Alzu, která mi oznámila, že se tím, co ve výpisu objednávek v profilu nemám řídit a že jsem splátku nezaplatil do 3 měsíců od zakoupení. Nakonec jsem předžalobní výzvu musel zaplatit. Žádal jsem dodatečně vysvětlení od Alza.cz, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Služba Třetinka - okamžitě zaplatím třetinu kupní ceny, převezmu si zboží a do tři měsíců musím zaplatit dvě třetiny kupní ceny.
Nyní když už mám potvrzení o uhrazení pohledávky od firmy M.B.A. Legal, bych chtěl, aby společnost Alza.cz uznala svou chybu v tom, že jednoznačně neinformují o celkovém uhrazení objednávky placené na splátky. Neexistuje, aby pro zákazníka vše vypadalo jako uhrazené, ale někde uvnitř firmy, je objednávka neuhrazena. Dále aby mi bylo vysvětleno, proč společnost Alza.cz okamžitě přistoupila k vymáhání dluhu přes společnost M.B.A. Legal. Případně vrácení peněz za náklady advokáta, které činily 3 146 Kč.
|
Tweet |
Někteří obchodníci umožňují jak platbu na splátky, odloženou platbu, tak i nákup za Třetinku nicméně, jde však čistě o jejich dobrou vůli a v tomto případě se jedná o vyšší platební komfort pro spotřebitele.
Předně je třeba uvést, že nakupovat na Třetinku u společnosti Alza je možné jen za splnění níže uvedených podmínek:
1) platná registrace na Alza.cz po dobu alespoň 3 měsíců
2) obrat alespoň za 5000 Kč vč. DPH za posledních 12 měsíců
3) 2 dokončené zakázky (nevrácené, nestornované)
4) nebo stačí být platícím členem programu Alza Premium po dobu delší 30 dní (nevztahuje se na členy v tzv. Trial/zkušebním období).
Před samotným schválením nákupu společnost také provádí kontrolu bonity zákazníka. Schválení nákupu však není právně nárokové a Alza si vyhrazuje právo spotřebiteli nákup na Třetinku neschválit. V tomto případě si však stále spotřebitel může zboží nakoupit na klasické splátky nebo za plnou cenu.
Spotřebitel si tedy pomocí služby nazvané Třetinka může nakoupit zboží za třetinu jeho ceny a zbytek doplatí do 3 měsíců. Pokud do 3 měsíců nezaplatí zbytek dané částky, bude muset zboží vrátit, přičemž si Alza vezme z již zaplacené třetiny poplatek za pronájem a zbytek peněz spotřebiteli vrátí.
Doplatit zbytek částky je možné přes detail objednávky v seznamu objednávek spotřebitele, a to přes tlačítko "Doplatit objednávku" nebo "Zaplatit část". V systému společnosti by tedy spotřebitel měl přímo vidět, kolik mu zbývá uhradit. Jestliže byla objednávka uhrazena celá dle systému společnosti, ačkoliv ve skutečnosti tomu tak nebylo, neměl by být spotřebitel za prodlení s uhrazením objednávky odpovědný dle § 1968 občanského zákoníku. Po spotřebiteli tak není možné požadovat ani náklady za advokáta.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Celou situaci jsme ověřovali s finančním oddělením a bohužel se jednalo o chybu na naší straně a také chybu systému, která zákazníkovi zobrazila vše jako uhrazené. V této souvislosti jsme zákazníkovi proplatili zpět vynaložené náklady. V tuto chvíli jsou všechny objednávky této registrace uhrazené a pohledávky ukončené. Ještě jednou se jménem společnosti omlouvám za vzniklé pochybení.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Moc Vám děkuji za pomoc.