Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#69422Třetinka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2023, před rokem

Petr Neruda

Znění stížnosti

Zakoupil jsem si router na Třetinku. Když jsem měl platit poslední splátku, tak jsem ve výpisu objednávky ve svém profilu na Alza.cz zjistil, že po mne chtějí méně peněz, než činila splátka. Zaplatil jsem a vše bylo na první pohled v pořádku. Objednávka se v profilu tvářila jako zaplacená. Objednávku jsem splatil v dubnu a nyní na začátku srpna mi od firmy M.B.A. Legal přišla e-mailem předžalobní výzva na uhrazení pohledávky za nesplacenou splátku u Alza.cz. Nechápal jsem. Oslovil jsem Alzu, která mi oznámila, že se tím, co ve výpisu objednávek v profilu nemám řídit a že jsem splátku nezaplatil do 3 měsíců od zakoupení. Nakonec jsem předžalobní výzvu musel zaplatit. Žádal jsem dodatečně vysvětlení od Alza.cz, ale odpovědi jsem se nedočkal.


Produkt

Služba Třetinka - okamžitě zaplatím třetinu kupní ceny, převezmu si zboží a do tři měsíců musím zaplatit dvě třetiny kupní ceny.


Požadované řešení

Nyní když už mám potvrzení o uhrazení pohledávky od firmy M.B.A. Legal, bych chtěl, aby společnost Alza.cz uznala svou chybu v tom, že jednoznačně neinformují o celkovém uhrazení objednávky placené na splátky. Neexistuje, aby pro zákazníka vše vypadalo jako uhrazené, ale někde uvnitř firmy, je objednávka neuhrazena. Dále aby mi bylo vysvětleno, proč společnost Alza.cz okamžitě přistoupila k vymáhání dluhu přes společnost M.B.A. Legal. Případně vrácení peněz za náklady advokáta, které činily 3 146 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2023 13:12, před rokem

Někteří obchodníci umožňují jak platbu na splátky, odloženou platbu, tak i nákup za Třetinku nicméně, jde však čistě o jejich dobrou vůli a v tomto případě se jedná o vyšší platební komfort pro spotřebitele.

Předně je třeba uvést, že nakupovat na Třetinku u společnosti Alza je možné jen za splnění níže uvedených podmínek:
1) platná registrace na Alza.cz po dobu alespoň 3 měsíců
2) obrat alespoň za 5000 Kč vč. DPH za posledních 12 měsíců
3) 2 dokončené zakázky (nevrácené, nestornované)
4) nebo stačí být platícím členem programu Alza Premium po dobu delší 30 dní (nevztahuje se na členy v tzv. Trial/zkušebním období).

Před samotným schválením nákupu společnost také provádí kontrolu bonity zákazníka. Schválení nákupu však není právně nárokové a Alza si vyhrazuje právo spotřebiteli nákup na Třetinku neschválit. V tomto případě si však stále spotřebitel může zboží nakoupit na klasické splátky nebo za plnou cenu.

Spotřebitel si tedy pomocí služby nazvané Třetinka může nakoupit zboží za třetinu jeho ceny a zbytek doplatí do 3 měsíců. Pokud do 3 měsíců nezaplatí zbytek dané částky, bude muset zboží vrátit, přičemž si Alza vezme z již zaplacené třetiny poplatek za pronájem a zbytek peněz spotřebiteli vrátí.

Doplatit zbytek částky je možné přes detail objednávky v seznamu objednávek spotřebitele, a to přes tlačítko "Doplatit objednávku" nebo "Zaplatit část". V systému společnosti by tedy spotřebitel měl přímo vidět, kolik mu zbývá uhradit. Jestliže byla objednávka uhrazena celá dle systému společnosti, ačkoliv ve skutečnosti tomu tak nebylo, neměl by být spotřebitel za prodlení s uhrazením objednávky odpovědný dle § 1968 občanského zákoníku. Po spotřebiteli tak není možné požadovat ani náklady za advokáta.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.9.2023 17:55, před rokem

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Celou situaci jsme ověřovali s finančním oddělením a bohužel se jednalo o chybu na naší straně a také chybu systému, která zákazníkovi zobrazila vše jako uhrazené. V této souvislosti jsme zákazníkovi proplatili zpět vynaložené náklady. V tuto chvíli jsou všechny objednávky této registrace uhrazené a pohledávky ukončené. Ještě jednou se jménem společnosti omlouvám za vzniklé pochybení.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2023 18:18, před rokem

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.9.2023 14:18, před rokem


Petr Neruda

Hodnocení:

Komentář: Moc Vám děkuji za pomoc.