Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Z důvodu těsného příletu letadla jsme si kupovali lístky z Krakovského letiště do Ostravy až těsně před odjezdem autobusu. Na zastávku jsme dorazili pět minut před odjezdem (13.25 - odjezd byl 13.30), koupili lístky (ještě za dvojnásobek běžné ceny - v celkové výši za čtyři osoby to bylo 2516 Kč), autobus nikde - i na stránce FlixBus s aktuálními informacemi o pohybu autobusů bylo uvedeno, že o daném voze nejsou informace. Čekali jsme dvě hodiny, autobus stále nepřijel, kontaktovali jsme tedy centrálu a zjistili, že autobus prý odjel dle jízdního řádu,tudíž nemáme nárok na kompenzaci a ani možnost jet dalším autobusem. Třešničkou na dortu byla informace, že za podanou stížnost na společnost je poplatek 380 Kč na osobu.
Autobus 913 Krakow Airport - Ostrava UAN
Byli bychom rádi minimálně za vrácení peněz, případně i kompenzaci nákladů na alternativní dopravu (auto z Krakowa do Ostravy).
|
Tweet |
Dle dostupných informací na stránkách společnosti FlixBus CZ s.r.o. (https://www.flixbus.cz/prava-cestujicich): "Všichni cestující využívající autobusovou linkovou dopravu mají právo být během celé cesty přiměřeně informováni. Při zrušeném nebo zpožděném odjezdu dálkového linkového spoje musí dopravce či případně provozovatel autobusového nádraží informovat o této situaci cestující, kteří mají z terminálu odjet, a to co nejdříve, jak to bude možné, nicméně nejpozději do 30 minut od uplynutí času odjezdu dle jízdního řádu, jakož i o předpokládané době odjezdu, jakmile bude tato informace k dispozici."
Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitel by měl mít právo na náhradu ceny jízdenek, které nevyužil, jelikož o možném dřívějším odjezdu autobusu nebyl řádně informován.
Na stránkách společnosti je možné podat stížnost ve formě formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/topic/0TO3X000000VOq7WAG/request-a-refund?language=cs.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.