Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 5. 8. mi dorazilo vyúčtování služeb za červenec (ID u služby Internet HD Stříbrný: *** a ID u služby O2 TV Modrá: ***). Smlouvu s O2 jsem ale osobně na pobočce v Ostravě Avionu již 4. června 2023 vypověděl. Tamtéž si při témže setkání 4. června sjednal smlouvu s prakticky totožným obsahem na tutéž přípojku nový nájemce bytu (ID nové smlouvy: ***) - na daném setkání jsme byli po celou dobu přítomni oba.
Podíval jsem se nicméně v reakci na obdržené vyúčtování do O2 účtu a daná smlouva zde stále figuruje jako nezrušená. O dané skutečnosti jsem tentýž den, 5. 8. informoval danou společnost skrze Messenger, přičemž komunikace s danou společností vyústila v to, že mi bylo přislíbeno okamžité zrušení smlouvy, přičemž mi vzápětí dorazil e-mail, že smlouvy budou zrušeny k 13. 9. 2023.
Mně i novému nájemci bytu je tedy služba se stejným obsahem účtována dvakrát, přičemž evidenci nové placené služby mají, ale evidenci výpovědi nikoli.
S pozdravem, Jan Neubauer
ID u služby Internet HD Stříbrný: *** a ID u služby O2 TV Modrá: *** - mé smlouvy - a ID nové smlouvy: ***
Požaduji uznání výpovědi obou smluv na mou osobu ze 4. června 2023 - ID: *** a ID: ***- a potvrzení neexistence dluhu u dané společnosti.
|
Tweet |
Jestliže došlo k výpovědi smlouvy u společnosti O2 Czech Republic a.s., není společnost oprávněna si služby po uplynutí výpovědní doby dále účtovat. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod (uzavření platné smlouvy a plnění ze strany poskytovatele služby). V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla ke stížnosti vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Spotřebitel nás požádal o možnost doplnění informací ke stížnosti. Stížnost na něj tímto přeřazujeme.
Hodnocení:
Komentář: Společnost O2 se mi telefonicky ozvala a nárok potvrdila v plné výši. Následně jsem obdržel i potvrzení e-mailem.