Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.5.2023 jsem udělala objednávku oblečení u vaší firmy a zároveň jsem ji hned zaplatila. dodnes jsem se nedočkala ani zboží ani vrácení peněz. Myslela jsem si že zboží je potřeba "posbírat " z více míst, obchodů nebo skladů, potom mi přišel nějaký e-mail v angličtině, kterému jsem vůbec nerozumněla a pokud vím, když nakupuji v Česku, dorozumíváme se česky. Pak jsem měla dovolenou a hospitalizaci a tak se k řešení problému dostávám až teď.
Věřím, že se vyřeší, nerada bych se zabývala institucí zvanou ČOI a zákony, které se starají o práva nakupujících přes internet.
Jedná se o objednávku č. 0529511541428
v.s.27052023
konst.1178
cena2391,-Kč
zákaznice:
Ilona Bogdanská
Žádám o vrácení peněz.
Ilona Bogdanská
Plzeň
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Takové právo má i před samotným převzetím zboží.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dle obchodních podmínek na e-shopu je možné společnost Light In The Box Limited kontaktovat na adrese: 11 Floor, No.1188 MinSheng Road, Pudong New District, Shanghai KAISA Financial Center, 200135, Shanghai, Čínská lidová republika.
Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si zjistili podstatné informace (kam je možné zboží vrátit, dokdy budou peníze vráceny na účet atd.) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.