Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Puella prodává zboží, na kterém není uvedeno složení výrobku. Protože již několik lidí mělo po těchto výrobcích silné alergické reakce na kůži, ptala jsem se společnosti Puella na složení, konkrétně "parfémy na praní", doposud mi neodpověděli.
Uvedení složení všech výrobků, které společnost prodává.
|
Tweet |
V nařízení č. 1223/2009 o o kosmetických přípravcích je v čl. 3 uvedeno, že kosmetický přípravek musí být bezpečný pro lidské zdraví, je-li používán za obvyklých nebo rozumně předvídatelných podmínek použití. Je třeba přitom přihlédnou také k označení takového přípravku.
Kosmetickým přípravkem podle tohoto nařízení se rozumí "jakákoli látka nebo směs určená
pro styk s vnějšími částmi lidského těla [...] nebo se zuby a sliznicemi ústní dutiny, výhradně nebo převážně za účelem jejich čištění, parfemace, změny jejich vzhledu, jejich ochrany, jejich udržování v dobrém stavu nebo úpravy tělesných pachů".
Čl. 19 odst. 1 písm. g) uvádí, že na obalu kosmetického přípravku, do kterého je přípravek naplněn, a na jeho vnějším obalu musí být nesmazatelně, čitelně a viditelně uvedeny stanovené údaje, včetně seznamu přísad. Tato informace přitom může být uvedena pouze na vnějším obalu.
Pokud to není možné, uvedou se informace na přiloženém nebo připevněném letáku, etiketě, pásce, visačce nebo kartičce, případně se odkáže na tyto informace zkráceným údajem nebo stanoveným symbolem, který se musí nacházet na vnějším obalu.
Při nedodržení požadavků na označování podle čl. 19 odst. 1, 2, 5 a 6, uloží příslušné orgány odpovědné osobě, aby přijala veškerá vhodná opatření, včetně nápravných opatření pro zajištění souladu kosmetického přípravku s předpisy anebo stažení přípravku z trhu nebo z oběhu, ve výslovně stanovené lhůtě úměrné povaze rizika.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
Přípravky Puella parfémy na praní, které vyrábí společnost Mandario Comapany s.r.o., jsou ve vašem vyjádření hodnoceny podle nařízení č. 1223/2009 o kosmetických přípravcích. Přípravky Puella parfémy na praní ale nejsou kosmetickými přípravky. Zcela jasně to vyplývá z jejich způsobu použití, což je parfemace prádla. Tento způsob použití je na obale jasně uveden a vymyká se definici kosmetického přípravku dle nařízení č. 1223/2009 o kosmetických přípravcích. Označování parfémů na praní Puella se tedy řídí zcela jinou legislativou, a to chemickým zákonem č. 350/2011 Sb. a nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1272/2008.
V roce 2023 byly přípravky Puella – parfémy na praní podrobeny hned několika kontrolám ze strany českých i slovenských kontrolních orgánů. Byly jim doloženy potřebné podklady související s výrobou těchto přípravků. Dosud jme neobdrželi jedinou výtku, která by bránila další výrobě či prodeji parfémů na praní. Informace, které byly poskytnuty kontrolám, však neposkytujeme k nahlédnutí široké veřejnosti. Jsou součástí výrobního know-how, které si chráníme.
V příloze tohoto vyjádření zasíláme i výsledky dermatologických testů, které byly záměrně provedeny formou, která je běžná pro kosmetické přípravky. Při těchto testech byly aplikovány přípravky přímo na pokožku dobrovolníků. Informace na etiketách parfémů na praní Puella jasně vymezují použití do pračky a uvádí dávkování 5 ml přípravku do oddílu pro aviváž / 1 praní. Je tedy zřejmé, že se v pračce přípravek rozředí vodou a poté teprve ulpívá na oblečení. Na pokožku se při dodržení dávkování dostane výrazně menší množství přípravku v porovnání s těmito testy. I přes to však nebyla prokázána jediná alergická reakce.
Z toho všeho vyplývá, že Občanské sdružení spotřebitelů TEST (dTest) se ve svém stanovisku mýlí a poškozuje tím dobré jméno naší společnosti i společnosti PUELLAvone sro a její obchodní značky Puella.
A je velmi smutné, že i když se dTest zavázal na webových stránkách www.vasestiznosti.cz, že je provozuje pro smírné řešení sporů, která zprostředkovává k dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, jež by jinak hrozily vyhrocením...(citace z jejich webových stránek) tak naopak poškozuje dobré jméno podnikatele. Zda to je záměr nebo nekompetencí můžeme už jen hádat.
Děkujeme společnosti za vyjádření a upřesnění legislativy vztahující se na její výrobek.
Jestliže složení a účel výrobku ("látky, látky obsažené ve směsi nebo předmětu a směsi") odpovídá definici dle zákona č. 350/2011 Sb., chemický zákon, budou se i povinnosti, vztahující se k tomuto výrobku řídit tímto zákonem a nikoliv námi dříve uvedeným nařízením o kosmetických přípravcích.
Naše vyjádření nemělo v žádném případě eskalovat konflikt - z tohoto důvodu byla společnost již v srpnu požádána o své stanovisko, kdy byla seznámena s možností registrace a reakce přímo u stížnosti - mohla tak sama veřejně upřesnit výše uvedenou legislativu. Od začátku září s ní poté byly vedeny diskuze ohledně této stížnosti.
Dle doložených testů opravdu nedošlo k žádné alergické reakci u účastníků studie. Jestliže má spotřebitelka jiné zkušenosti, může se obrátit s podnětem na Krajskou hygienickou stanici, která následně může ověřit dodržování příslušných předpisů společností.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku, aby se mohla k vývoji případu vyjádřit.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.