Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
16.8.2023
V aplikaci Akční nabídka Ovoce a zelenina s platností od pondělí 14.8. jsou uvedeny Brambory rané za cenu 16,90 Kč/kg. Přesto mi je ve Vaší prodejně Prostějov Újezd odmítly za tuto cenu prodat, manažer prodejny nikde, zastupující odpovědná pracovnice nevěděla co má s tímto problémem dělat. Jsem z Obědkovic a musel jsem tedy hradit dopravu do Prostějova naprosto zbytečně.
Jsem velmi nespokojen a myslím, že se u Vás delší dobu neobjevím. Zvažuji podnět na Českou obchodní inspekci.
Novák Miroslav
***
Pokud se odhodlám ještě někdy u Vás nakoupit (ale nevím kdy budu mít cestu do Prostějova, nemůžu jezdit marně každý den), chci tyto brambory rané za deklarovanou cenu uvedenou v aplikaci v případném nákupu.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Domníváme se, že i přes řádné uvedení ceny u zboží na prodejně, měla společnost účtovat cenu z letáku, pokud se akce na dané zboží v letáku vztahovala.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Dobrý den, mrzí nás, že jste se setkal v naší prodejně s takovou situací. Prosíme Vás o zaslání upozornění na e-mail hotline@lidl.cz. Kolegové ze zákaznického servisu předají upozornění do příslušné prodejny. Omlouváme se Vám za komplikace. Tým Lidl
hotline@lidl.cz se omluvil, poslal dárkový poukaz na 100 Kč a vrátil rozdílnou částku nákupu.
Prosíme o uzavření z naší strany nebudeme reagovat
Děkujeme stranám za součinnost. Protože se společnost omluvila a nabídla poukaz, který spotřebitel přijal, uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.