Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
22.7.2023 přišel první e-mail od paní HK ohledně existence dluhu u společnosti Generali ve výši 1675,13 Kč, celkové navýšení dluhu společností M.B.A. finance bylo stanoveno na 3405, 48Kč. O dluhu jsem nevěděla, a proto jsem volala přimo do Generali, kde jsme si objasnili, že k dluhu došlo z důvodu nedorozumněním, ale došlo k němu. Už s tím nemohou nic dělat, jelikož s dlužnou částkou už nemají nic společného.
Následoval obyčejný dopis do mé poštovní schránky od AV jako evidence nedoplatku u pojištovny Generali, který společnost M.B.A. spravuje a vyčíslení dopisem přišlo ve výši 3404,88Kč. Dopis byl údajně napsán 21.7.2023, ale do poštovní schránky přišel o týden později než email.
Paní HK poslala 8.8.2023 3. upomínku ve výši 3415,79Kč. Píše, že domluva je možná emailem nebo telefonicky. Odpověděla jsem na e-mail tentýž den se žádostí o splátkový kalendář. Také v příloze adresovanou žádost přímo pro pana advokáta.
Paní Hk moji žádost nezpracovala ani neodpověděla, ale v pátek 11.8. zpracovala email, kde vyhrožuje návštěvou inkasního inspektora. Do pokynů v emailu přidala důraz na to, že pouze telefonicky se můžeme domluvit. Dluh v tento den činil 3417,61Kč.
Následující den v sobotu dopoledne 12.8.2023 jsem se telefonicky spojila přímo s paní HK. Zpočátku hovor probíhal formálně, neutrálně, kde si ověřovala kontaktní údaje. Výše dluhu činila 3419,Kč dle slov paní HK. Řekla jsem jí o své žádosti o splátkový kalendář, paní HK uznala, že ji viděla, ale že by to zabralo hrozně moc času, protože to může zpracovávat pouze jejich administrativní oddělení. Že to může hrozně dlouho trvat. V momentě, kdy se začala ptát na otázky tipu jestli jsem zaměstnaná, zda jsem samoživitelka, případně s kým žiji. Slušně jsem jí odpověděla, že mi pokládá otázky, na které jí nemusím odpovídat. Hrozně se naštvala a úplně obrátila způsob hovoru. Začala se mnou komunikovat jako se sloním trusem na svém stole a řekla, že tyto otázky jsou pokládány proto, aby mohla lépe zmapovat moji finanční situaci. Na to jsem jí řekla, že nic mapovat nemusí. Že v mých možnostech je poslat částku ve dvou splátkách a to je ten důvod, proč jsem jí odeslala žádost o splátkový kalendář. Řvala na mě, že už jim to tam leží dva měsíce, protože je to tam od července. Když jsem si ji dovolila upozornit, že to ještě není ani jeden celý měsíc, naštvala se ještě víc. Chtěla hovor náhle ukončovat se slovy, že když se nechci domluvit, tak spolu nemáme co řešit. Opatrně jsem jí připomněla, že se chci domluvit a proto ji žádám o možnost splátek. Řekla, že první splátku chce ve středu 16.8.2023 a že mi spočítá kolik to přesně ve středu bude činit. Potom předá záležitost do správního řízení. Chtěla jsem po ní, ať mi to pošle emailem a že se rozhodnu, zda to bude v mých možnostech. A co myslíte? Už se neozvala a nic neposlala emailem. Dnes je 16.8.2023 a do poštovní schránky mi přišlo obyčejné psaní přímo od pana advokáta, které bylo sepsáno 9.8.2023 a částka k platbě je tam uvedena 3416,39Kč. Vedeno jako poslední výzva k uhrazení dluhu.
Co je pravda a co je lež? Když dnes zaplatím třeba polovinu dluhu, bude se mi zbytek zase dále navyšovat? Mohu se vůbec telefonicky na něčem domlouvat, když paní HK vůbec neví, co říká? Co bude inkasní inspektor při osobní návštěvě požadovat? Podle otřesného telefonického jednání předpokládám, že mě přijede zmlátit. Nevím co jiného by mohl udělat a na co má takový člověk vlastně právo bez soudního příkazu?
dluh u společnosti M.B.A finance
Zastavit denní navyšování dlužné částky a zaslání rozpisu splátek, kde bude částka první i druhé splátky přesná a konečná.
|
Tweet |
Pokud má spotřebitelka dluh odpovídající pohledávce věřitele, vždy je nutné dodržovat podmínky jeho splácení. Jestliže se na spotřebitele obrací jiné subjekty, které se dožadují platby, mohou tak činit jako zástupci (na základě pověření, resp. zmocnění věřitele) nebo jako nový věřitel (na základě postoupení pohledávky).
Pokud má spotřebitelka dluh u určité společnosti, má právo na to, aby inkasní agentura prokázala své oprávnění (kopii zmocnění, kopii smlouvy o postoupení pohledávky). Má-li spotřebitelka pochybnost o tom, zda je nový subjekt dožadující se platby vůbec oprávněn k vymáhání pohledávky, lze se obrátit znovu na věřitele (společnost Generali) a požádat o potvrzení, že nový subjekt je skutečně oprávněn platbu vyžadovat a především o jakou platbu se jedná. Vždy musí být dostatečně určená pohledávka číslem a obsahem smlouvy, svojí výší apod., aby ji nešlo zaměnit s jinou, či aby nemohla být vymáhána dvakrát.
Je možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že dojde k zaslání výše splátek, mělo by tak být učiněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.