Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, jsem zákazníkem O2 od roku 2011, přesný měsíc nevím, ale to není podstatné. Uzavřel jsem smlouvu o využívání služby Mobilní internet XXL s neomezeným čerpáním dat. V průběhu roku 2014 mi dvakrát přišla přes modem SMS, ve které stálo, že jsem překročil FUP a rychlost bude snížena. V prvním případě jsem problém vyřešil s technikem po chatu, v druhém bohužel už ne, jen mě odkázal na http://www.o2.cz/spolecnost/tiskove-zpravy/303686-Mobilni_data_od_O2_vyssi_FUP_i_rychlost_po_prekroceni_limitu.html a ukončil konverzaci. V uvedené tiskové zprávě se doslova uvádí, že "U tarifů Internet v mobilu+ XXL a Mobilní internet XXL, které byly dosud bez datového limitu, dojde od 1. března k zavedení technického limitu 30 GB. Uvedená změna se týká pouze nových aktivací, stávajícím zákazníkům zůstanou podmínky zachovány." Tisková zpráva je ze dne 21.2.2013, platnost podmínek nastala 1.3.2013. Pokoušel jsem se věc řešit s operátorem na telefonu, ale bezvýsledně ("ta tisková zpráva je nešťastně formulovaná, nemůžeme s tím nic udělat" apod.)
Mobilní internet XXL
Zpřístupnit službu v rozsahu, v jakém byla sjednána a v jakém má být podle tiskové zprávy z 21.2.2013 poskytována, tzn. připojení bez FUP. Jsem k 1.3.2013 stávající zákazník, nikoli nový.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. V takovém případě je operátor povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud by informační povinnost splněna nebyla, nebo jestliže spotřebitel považuje informace zveřejněné operátorem za zavádějící, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
Dobrý den,
pokud se u Vás měnily podmínky tarifu pro mobilní internet, pak máte zřejmě tuto informaci na faktuře minimálně měsíc před změnou, jak uvádí dTest.
V případě, že zde informaci nemáte, nebo s ní nesouhlasíte, máte možnost podat reklamaci. Tu pro Vás můžeme zajistit a vyjádření poté obdržíte do měsíce, zpravidla bývá zasláno mnohem dříve.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
řešme, prosím, podstatu. Podle Vaší tiskové zprávy, na kterou mě odkázal pracovník chatu, mám mít službu v nezměněném rozsahu, tj. bez FUP, tak, jak jsem si ji sjednal.
Při změně obchodních podmínek je třeba přesně formulovat, jakých služeb a popřípadě kterých zákazníků se změna týká. Jestliže se dle informace o této změně zveřejněné operátorem omezení nevztahuje na stávající zákazníky, doporučujeme spotřebiteli reklamovat poskytovanou službu.
Reklamaci je třeba uplatnit do dvou měsíců od vadného poskytnutí služby. V případě, že by byla reklamace operátorem zamítnuta, je možné podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu, a to do 1 měsíce od doručení zprávy o zamítnutí reklamace.
Společnost O2 Czech Republic a.s. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Jelikož ani jedna ze stran sporu nevyužila možnosti se k případu dále vyjádřit, stížnost uzavíráme.