Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
objednala jsem ke skříni montáž na sjednaný čas-datum. V den montáže nikdo nepřijel ani se mi nikdo se mi neozval. Až v detailech objednávky jsem zjistila, že datum bylo změněno.
Ještě když jsem si volala do Ikei ohledně informacích změny datumu montáže, zmiňovali mi, že bych musela dát vědět nejméně 24 hodin předem, když bych chtěla změnit datum, jinak bych musela platit penále. Nepřijde mi fér, že když chybu udělá montážní firma, penále platit nemusí. Bylo by fér dostat také nějakou kompenzaci.
Kompenzace za nekontaktování ze strany montážní firmy nebo sleva.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Kromě toho platí, že v případě prodlení zhotovitele se jedná o tzv. vadné plnění, jelikož zhotovitel neplní smluvní závazek tak, jak bylo sjednáno. Pokud je možné prodlení zhotovitele označit jako tzv. nepodstatné porušení smlouvy (prodlení netrvá např. v řádu měsíců), pak má objednatel nárok na slevu z ceny díla v přiměřené výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.