Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6948Nedořešené odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2015, před 10 lety

Jiří Doubravský

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 18.4.2015 (což je i datum fakturace) jsem si u Alzy.cz, a. s. přes e-shop zakoupil zboží s tímto označením:

použitý WB904d361 Použité LCD monitor 24" Dell U2415 Ultrasharp,

konečná cena (vč. dopravy na faktuře č. 2150984896 byla 6680.-. Zboží bylo hrazeno přes internet kartou.

Po obdržení monitoru jsem však doma při rozbalení objevil vadu, jednalo se o "vnitřní skvrnu" - povrch nebyl nijak narušen, balík byl rovněž neporušen. Monitor byl ale vadný, nešel ani zapnout, v displeji byla skvrna. Mám na to svědka, který se mnou monitor rozbalil.

29.4.2015 jsem tedy prodávajícímu zaslal odstoupení od smlouvy, kde jsem uvedl, že monitor je vadný (což mi poradil pracovník na jejich zákaznické lince s tím, že zboží mám kdykoliv potom doručit na jejich pobočku nebo to prodávajícímu zaslat poštou. Odstoupení bylo zasláno na sídlo firmy (uvedené ve faktuře - Jateční 33a, 17000 Praha 7).

19.5. 2015 jsem zboží dodal na pobočku Alzy.cz, kde mi bylo zboží převzato s tím, že odstoupení od smlouvy nemají zaneseno v systému a že vše prověří vč. hovoru z 30.4.2015, ve kterém nám operátor potvrdil převzetí odstoupení od smlouvy. Pracovník nám sdělil, že nás bude do týdne kontaktovat a po vyjasnění situace vystaví dobropis a vrátí nám peníze. Nestalo se tak, pracovník se ani neozval, přestože mi to slíbil.

Mám jako doklad k dispozici printscreen z telefonu, kde je vidět, kdy jsem této společnosti volal, mám archivovánu e-mailovou konverzaci. Rovněž máme u sebe fakturu, podací lístek z pošty, printscreen ze "sledujzasilku.cz" o tom, že Alza.cz dopis s odstoupením od smlouvy a nahlášením vady (které jsem nahlásil ještě před odesláním dopisu na jejich zákaznické lince) převzala 30.4.2015, dále pak doklad z pobočky.

Naprosto nechápu, proč Alza.cz se mnou opakovaně jedná ve věci reklamace, když jim stále dokola různými komunikačními kanály sděluji, že se jedná o odstoupení od smlouvy. Pracovníci Alzy.cz se nadále odvolávají na to, že jsme vadu nenahlásili včas - ale my jsme ji hlásili - na zákaznické lince, v odstoupení od smlouvy a dále ve veškeré komunikaci.

Od té doby probíhá s Alzou.cz a námi komunikace e-mailem (kterou máme archivovanou) a po telefonu. Tvrdili nám rozporuplné informace, nejdříve, že jde o reklamaci (JEDNÁ SE ALE O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY, což odmítají uznat). Jeden operátor mi potvrdí informace, druhý vyvrátí, mají problémy si navzájem předávat informace, když pošleme e-mail, odpoví nám, jako by ho ani nečetli, žádné odpovědi, jen mi odpoví, že se reklamace řeší apod.

Aktuálně je situace taková, že Alza.cz mi prostřednictvím svých pracovníků tvrdí, že je monitor "v servisním středisku", kde zkoumají, zda se jednalo o výrobní vadu – já ho vadný již rozbalil. Dále mám od Alzy.cz informaci, že stále dohledávají dopis s odstoupením od smlouvy a písemným nahlášením vady. Už přes měsíc ho hledají (?).Takže nemám ani peníze, ani žádný (natožpak funkční) monitor. Opakovaně a marně žádám o dobropis a vrácení peněz.

V jednom s hovorů s touto spol. mi operátor Kryštof Novotný sdělil, že se za společnost Alza.cz, a. s. omlouvá, že se jedná o chybu ze strany této společnosti, že si bere tohle odstoupení od smlouvy osobně na starost (nestalo se tak) a že mě bude po znovuzaslání veškeré dokumentace kontaktovat a do tří dnů by mělo být vše vyřešeno. To bylo 28.5.2015. Vše bylo zasláno, nekontaktoval mne. Poslední komunikace ze strany Alzy.cz bylo takováto: zaměstnanec této spol. mi volal s tím, že (cituji): "Nemate nárok na vypovězení, protože jste to měl sdělit dřív"". Dřív než v odstoupení od smlouvy? Vždyť to už jsem udělal na zák. lince. Každopádně, v odstoupení od smlouvy to bylo písemně uvedeno. Přesnou lhůtu nemají ve svých obchodních podmínkách uvedenu. Dále mi tento pracovník řekl, že žádný dopis nedostali (mám podložen opak).

Dnes jsem opět kontatoval zákaznickou linku. Pan operátor Matějovský mi sdělil, že záležitost předá dále k řešení, ale jinak mi nemohl sdělit info s tím že "on to tam v systému vidí", ale když byl dotázán, jestli už dohledali odstoupení od smlouvy, byla jeho odpověď „Já tu nic nevidím.“. V hovoru tomu předcházejícímu mi operátorka sdělila, že usilovně dohledávají můj dopis (o čemž v dnešním hovoru p. Matějovský uvedl, že neví) a že mne po jeho nalezení budou kontaktovat.


Produkt

použitý WB904d361 Použité LCD monitor 24" Dell U2415 Ultrasharp


Požadované řešení

Urgentní dořešení případu jakožto ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY a vrácení částky z faktury (66680.-kč) na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2015 13:01, před 10 lety

V tomto konkrétním případě bude podstatné, zda konkrétní projev vůle spotřebitele obsažený v dopise z 29.4.2015 směřoval k využití práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku anebo spotřebitel v dopise z 29.4.2015 projevil ve vztahu k prodejci vůli reklamovat zjištěnou vadu zakoupeného zboží. Jedná se totiž o dva různé právní instituty, které nelze navzájem směšovat, jak se zřejmě v tomto případě stalo.

Ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku přes internet do 14 dnů od převzetí zboží, aniž by bylo nutné to jakkoliv zdůvodňovat. Účelem této lhůty je, aby si spotřebitel mohl zboží vybrané a zakoupené na dálku fakticky prohlédnout a vyzkoušet si jej. Tato lhůta je dána zákonem z důvodu povahy internetového prodeje v porovnání s prodejem v kamenné prodejně, ve které si spotřebitel může zboží reálně prohlédnout, nechat předvést a na základě bezprostředního dojmu se rozhodnout, zda kupní smlouvu uzavře či nikoli. Základní podmínkou je, aby byla smlouva uzavřena na dálku. Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit, nesmí být pochyb o tom, že si přeje smlouvu zrušit na základě využití zákonného práva na odstoupení od smlouvy při uzavření smlouvy distančním způsobem. Zakoupené zboží je pak spotřebitel povinen vrátit zpět prodejci podle § 1831 odst. 1 občanského zákoníku bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Nebyl-li však spotřebitel náležitě prodejcem poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel odstoupit od smlouvy do jednoho roku a čtrnácti dnů.

Odstoupil-li spotřebitel prokazatelně a v souladu s § 1829 občanského zákoníku od kupní smlouvy (dopis ze dne 29.4.2015, převzato 30.4.2015), společnost je povinna vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které je platné od chvíle dojití druhé straně.Nesplněním povinnosti vrátit zaplacené peněžní prostředky ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Pokud však spotřebitel reklamoval zakoupené zboží, může uplatnit nároky z vadného plnění v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, rovněž i nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, a to za předpokladu, že uplatněná reklamace bude prodejcem uznána jako oprávněná. V případě reklamace zakoupeného použitého výrobku odpovídá prodejce pouze za vady, které má věc při převzetí spotřebitelem, pokud prodejce neposkytl i na toto zboží záruku. Protože se vada vyskytla v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat prodejce, že vada vznikla teprve po převzetí zboží, pokud to neprokáže, platí podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku vyvratitelná právní domněnka, že se jedná o vadu, která již existovala v době převzetí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 12:40, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.