Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tato společnost nám poslala smlouvu na prostudování, ale k našemu úžasu v ní bylo nejen jméno jedné z klientek společnosti, ale i její rodné číslo atd. My s touto společností nic nemáme, ale snad toto bude někoho zajímat ...
Snad pokuta nebo tak ...
|
Tweet |
Je-li smlouva uzavřena prostředkem dálkové komunikace (např. telefonicky), má podnikatel povinnost zaslat její písemné znění spotřebiteli k seznámení. Spotřebitel má pak 14 ti denní lhůtu na odstoupení od smlouvy od doručení písemného vyhotovení smlouvy. V tomto vyhotovení je třeba spotřebitele identifikovat, k tomu je běžné využití údajů získaných od spotřebitele při telefonickém rozhovoru.
Z popisu spotřebitele není zcela zjevné, zda došlo k výše uvedenému postupu nebo zda uzavření smlouvy nebylo předem dojednáno. V takovém případě je třeba zjistit, jakým způsobem podnikatel osobní údaje získal a na základě čeho je oprávněn s nimi nakládat.
V případě podezření na porušení zákona o ochraně osobních údajů lze podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů, který je dozorovým orgánem v této oblasti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.