Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
rád bych se s vámi podělil o nedávnou zkušenost z nákupu, která by vás mohla zajímat při budoucích nákupech v obchodu PEPCO. Chtěl bych vás informovat o situaci, kterou jsem zažil při nákupu včera, abyste byli informováni a mohli se vyvarovat podobným problémům.
Včera jsem zakoupil čtyři pánvičky od firmy PEPCO. Konkrétně se jednalo o dvě pánvičky o průměru 24 cm, kod produktu 34566502, u kterých byla na výrobku uvedena cena 150 Kč. Nicméně, k mému překvapení, mi byla na pokladně (paragonu) účtována cena 180 Kč za každou pánvičku tohoto druhu. Dále jsem zakoupil dvě pánvičky o průměru 28 cm, kde byla na výrobku uvedena cena 180 Kč. Zde jsem však byl nucen zaplatit 250 Kč za každou pánvičku tohoto typu.
Cítím, že tato situace je nepřijatelná a že zákazníci by měli mít jistotu, že cena, kterou vidí u výrobku, bude respektována při platbě. Proto vás chci povzbudit, abyste vždy pečlivě kontrolovali ceny u výrobků a porovnávali je s tím, co je následně účtováno na pokladně.
Věřím, že tím, že tuto informaci sdílením, můžeme společně přispět k lepší transparentnosti a férovosti v oblasti nákupů. Doufám, že mé sdělení vám bude ku prospěchu a pomůže vám se vyhnout nepříjemným zkušenostem.
Děkuji za vaši pozornost a přeji vám úspěšné a bezproblémové nákupy, kde budete moci spoléhat na uvedené ceny.
S pozdravem
Kamil Nápravník
Produkt pánvička
Pouze konstatuji nastalou situaci, ale vracet se tam s reklamaci nebudu, stejně by reklamaci neuznali.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.