Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Byla jsem s rodinou v hotelu Zirngast v Schladmingu, celý pobyt včetně poplatků za městskou daň se mi strhl z karty již měsíc před příjezdem do hotelu, když jsme ale odjížděli, tak mi bylo na recepci sděleno, že musím uhradit ještě městskou daň. Ačkoliv jsem se snažila slečně recepční vysvětlit, že tu jsem již hradila rovnou s celým pobytem, tak jsem musela daň 35 EUR uhradit znovu, aby mi mohl být dokončen check out. Uhradila jsem tedy v hotovosti a vyžádala si fakturu, kde samozřejmě byla celková částka o přesně 35 EUR vyšší, než jsem měla potvrzeno v mailu od spol. Booking. Obrátila jsem se tedy na Booking a naskenovala jim fakturu, dostalo se mi velice zvláštní odpovědi, měla jsem pravdu a daň jsem hradila rovnou s celým pobytem předem ale že se mi stížnost zamítá, neboť jsem daných 35 EUR neplatila znovu za daň, nýbrž za bar. Bohužel daný pracovník evidentně neovládal základy něměckého jazyka, neplatila jsem 35 EUR za bar, Bar se z němčiny do češtiny přeloží jako platba v hotovosti a přesně to jsem já hradila hotově podruhé městskou daň, na faktuře to je velice dobře vidět za co přesně zmíněných 35 EUR bylo, to by si musel ale fakturu někdo pořádně prohlédnout.. Obrátila jsem se na Booking zpět s tím, že se zamítnutím nesouhlasím a snažila se vysvětlit chybu z jejich strany na základě jazykové bariéry, bohužel se mi už nikdo neozval zpět... Nevím, proč by se mi neměl vrátit přeplatek jen z důvodu chyby zákaznického servisu, toto jednání a nevědomost mě opravdu zarazilo.
Vrácení přeplatku 35 EUR
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.