Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Před téměř třemi roky jsem koupila v prodejně WESTech CZ (iStores Opava) MacBook.
3. 7. 2023 jsem ho přinesla do stejné prodejny s tím, že přeblikávala obrazovka. Dohodli jsme se na diagnostice.
Dle technika je prý závada v displeji a celková oprava by byla přes 16tisic Kč. Cena je opravdu vysoká. Navíc prý záruka jen 3 měsíce. Představa, že za 3 měsíce můžu řešit stejný problém je strašná.
Nakonec jsem se rozhodla počkat, nic neopravovat a zvážit možnosti, které mám. Takže bych zaplatila diagnostiku a MacBook si odnesla.
Problém je ale v tom, že mi teď chtějí vrátit MacBook s viditelně prasklým displejem. Když jsem jim ho předávala, tak prasklý NEBYL. V předávacím protokolu se mluví jen o mírném znečištění a vlasových škrábancích. Jsou k tomu pořízené i fotky a video. Nikde žádná prasklina. A takto bych MacBook chtěla zpět.
Obrátila jsem se na reklamační oddělení, ale ti vinu odmítají.
MacBook Air 13 Retina
Výměna displeje na náklady obchodníka.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Předávací protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k provedení diagnostiky, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Podle § 2951 OZ se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Pokud to však není možné, nebo žádá-li to poškozený (spotřebitelka), hradí se škoda v penězích.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.