#69572Podvodné jednání - doručeno jiné zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2023, před rokem

Lubomír Měřička

Znění stížnosti

Dobrý den, objednal jsem si telefon iPhone 14 Pro ale přišly mi nějaké bezcenné hodinky. Balíček Order No. cys00011092 přišel zásilkovnou na dobírku. Přebírali ho rodiče a já si jej u nich převzal po dvou dnech. Hned jak jsem zjistil, že je to uplně jiný produkt než jsem si objednal, tak jsem napsal na mail, že mi byl doručen jiný balíček a že chci odstoupit od smlouvy a poslat peníze zpět. Na to mi odpověděl, zřejmě asi taky nějaký automat.

---- Replied Message ----
From Lubomír Měřička
Date 8/17/2023 21:56
To fathhstore@163.com, xnsnshbap@hotmail.com
Subject Poslano spatne zbozi,
Dobrý den,
objednal jsem si u vás Order No. cys00011092 a měl mi přijít mobilní telefon
Namísto toho mi přišly hodinky.
Tímto žádám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
Zašlete mi prosím adresu na kterou můžu zaslat hodinky zpátky.
Hodnotím váš obchod jako PODVOD!!!

Dobrý den, protože naši kolegové ze skladu vám neposlali správný produkt, neuspokojili vás a způsobili vám nepříjemnosti, tímto se vám upřímně omlouváme a doufáme, že nám dáte šanci na zlepšení. Nemáme zpětný kanál, zašleme vám správný produkt a správný produkt zpracujeme do 15 dnů a nebudete muset znovu platit žádné poplatky, odpovězte co nejdříve ~

Na tento mail jsem jim reagoval
Lubomír Měřička
10:51
komu: fathhstore@163.com

DObrý den, pošlete mi prosím správné zboží hned, když jsem si to objednal, tak jste odeslali do druhého dne, tak nechci čekat 15 dnů.
Tohle jednání se mi nadále jeví jako podvodné!!!
Prosím odešlete správné zboží IHNED
Děkuji.


Produkt

https://www.wionezd.com/products/iphone-14-pro-max?spm=..order.order_detail_1.1&variant=18645234-0d9d-4821-986c-6600df2a99b7


Požadované řešení

odstoupení od koupě a navrácení 3400 kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2023 09:21, před rokem

Vzhledem ke shodnému e-mailu fathhstore@163.com máme za to, že by se mohlo jednat o tutéž společnost, která provozuje i e-shop rdukaa.com a sqskmzo.com, proto jsme je za subjekt označili.

V obchodních podmínkách na webu rdukaa.com je uvedena společnost FADEL-BEATTY LIMITED z Irska, přičemž další společností, která je uvedena v kontaktech na této stránce je společnost LAYLA LIMITED z Hong Kongu. Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop prostřednictvím e-mailu support@pukrtyuo.com, který je na tomto e-shopu označen za kontaktní e-mail.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů uplynula, je možné zboží reklamovat. Podle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vady (věc neodpovídá popisu), může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky obsahují více společností a nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva, je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 14:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.