Společnost


Entri a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69574Neplatnost smlouvy na výkup přebytků el. energie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2023, před rokem

Ing. Miroslav Navara

Znění stížnosti

dne 8.12. 2022 jsem uzavřel se společností smlouvu o výkupu přebytků el.energie. Po více jak půl roce mi společnost oznámila neplatnost smlouvy a jako důvod uvedla neúspěšnou registraci u operátora trhu, přičemž e-mailem z 18.1.2023 mi společnost povrzovala platbu za přebytky čtvrtletně, aniž avizovala jakýkoliv problém s uzavřenou smlouvou. Dne 26.6. 2023 jsem e-mailem informoval společnost, že mi nebyla uhrazena částka za přebytky e.energ. dodané do DS za 1/4 2023.
Až na základě tohoto e-mailu mi společnost sdělila neplatnost smlouvy a jako důvod dřívější informace o neplatnost smlouvy uvedla extrémní vytíženost.
S tímto stanoviskem jsem nesouhlasil a uvedl jsem tyto důvody:
1/ smlouva byla uzavřená se společností 8.12.2022, podepsána ředitelem společnosti Mgr. Janem Košňarem.
2/ připojení fotovoltaické elektrárny do distribuční soustavy bylo povoleno společností EG.D,a.s.protokolem ze dne 4.1.2023
3/ pokud vznikly nějaké nejasnosti v uzavřené smlouvě, měla společnost bezodkladně o této skutečnosti informovat, tak aby se tyto mohly vysvětlit, popř. odstranit.
4/ vzhledem k výše uvedeným skutečnostem a s přihlédnutím ke stanovisku spol.entri, že nemůže uzavírat nové smlouvy na odkup el.energi, jsem požadoval uhrazení ušlého zisku za dodávku 944 kWh do DS. za období leden-červen 2023
Na můj požadavek, na uhrazení ušlého zisku, e.mailem ze dne 11.7.2023 již společnost Entri nereagovala.


Produkt

případné nejasnosti v uzavřené smlouvě , nebyly včas a řádně řešeny


Požadované řešení

Požaduji uhrazení ušlého zisku za dodávku el.energie do DS za leden-červen 2023 - 944 kWh.
Od měsíce července mám uzavřenou smlouvu na odkup el.energie s jiným odbětarelem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2023 13:22, před rokem

V tomto případě se jeví jako vhodné vyzvat společnost k vyjádření, v čem spatřuje neplatnost smlouvy.

Pokud by se prokázalo, že smlouva skutečně byla neplatná, záleželo by, o jaký druh neplatnosti by se jednalo.

Relativní neplatnost je v případech, kde vada smlouvy porušuje zájmy určité osoby (zpravidla jedné ze smluvních stran) a neplatnost je stanovena na ochranu takového zájmu. Následkem relativní neplatnosti je, že takové právní jednání vyvolává veškeré zamýšlené právní následky, pokud oprávněná osoba neplatnost nenamítne. Je-li neplatnost určitého smluvního ujednání oprávněnou osobu namítnuta řádně a včas, zanikají právní následky relativně neplatného ujednání od počátku. Právo namítnout relativní neplatnost se přitom promlčuje v obecných promlčecích lhůtách.

Absolutně neplatné bude takové ujednání, které se zjevně příčí dobrým mravům, odporuje zákonu, zjevně narušuje veřejný pořádek nebo zavazuje k fakticky nemožnému plnění. Absolutně neplatné smluvní ujednání na rozdíl od relativně neplatného nevyvolává žádné zamýšlené právní následky, jelikož absolutní neplatnost nastává objektivně a není rozhodné, zda smluvní strany o důvodu neplatnosti věděly či nikoliv.

Pokud by se však prokázalo, že důvod neplatnosti smlouvy není dán, je společnost povinna vyplatit peníze spotřebiteli takovým způsobem, který byl mezi stranami ujednán.

Pokud smluvní strana neuhradí dluh ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 15:23, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.