Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
5.9.2014 mě navštívila podomní pracovnice s nabídkou energií společnosti Xenergie. Nabídka spočívala v zachování stávajícího odběratele,kterému by Xenergie dodával levnější energie a tím bych ušetřil. S tím jsem,jako důchodce souhlasil. Jenomže až později jsem se přesvědčil o tom, že jsem byl podveden a proti tomuto podvodu jsem u Xenergie protestoval. Tento protest mně byl uznán a bylo mně umožněno odstoupit od smlouvy. Byl jsem tomu rád a ani ve snu by mě nenapadlo, že to horší mě u Xenergie ještě čeká. V rámci rozhovoru s pracovnicí Xenergie jsem se zmínil, že mám chalupu ve které od roku 2000 nikdo nepůsobí, není tam za ty léta vůbec žádná spotřeba a i přesto platím cca. 850Kč/rok společnosti e.on. Nechala si předložit faktury za zmíněná léta a já jsem předpokládal, že se jen tak zajímá z profesního hlediska. Jenomže za mými zády opsala údaje, které pak použila k dalšímu postupu a přepisu e.on na Xenergie. Pomalu týden, co týden dostávám od Xenergie nové a nové faktury, které jsou například vyšší o částky,kdy Xenergie vypne a opět zapne přívod energie. To je hyenismus nejvyššího ražení. Na stránkách ČOI jsem se dozvěděl, že energetiku má v gesci ERÚ. Dopisoval jsem si tedy z ERÚ a myslel jsem si , že je všechno na nejlepší cestě a to až do doby, kdy ERÚ ze dne na den obrátila. Pokud mně budete moct nějakým způsobem pomoci, dodám vám veškerou korespondenci,která se váže k této nechutnosti.
Jsem přesvědčen, že by v normální zemi nemohla taková společnost, jako je Xenergie ,existovat. Pro mě, jako důchodce, bude dostačující, když se podaří ukončit tyto nehoráznosti spojené s mojí osobou.
|
Tweet |
Změnu dodavatele není možné provést za zákazníka bez jeho výslovného zplnomocnění k takovému úkonu. Zároveň by nejprve musela být uzavřena smlouva s dodavatelem novým.
Při podomním prodeji má nadto spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 ti dnů bez udání důvodu. Není-li písemná smlouva k podpisu předložena ihned, počíná tato lhůta běžet až od chvíle, kdy má spotřebitel možnost se seznámit s jejím úplným obsahem.
Není tedy zřejmé, z jakého titulu společnost přistoupila k výpovědi stávající smlouvy a začala služby poskytovat sama.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.