Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.8.2023 jsem chtěla realizovat nákup TV přes Twisto. Zaplatila jsem první část kartou 5830 Kč. Poté došlo ke zrušení obchodu, kdy mi Eshop sdělil, že mi platba bude vrácena Twistem do 3 pracovních dnů. Zároveň přišla od Twista emailem žádost o číslo účtu kam mají peníze vrátit. To jsem obratem odeslala. Na tento mail přišla odpověď, že platba bude vrácena ve lhůtě 3-5 pracovních dnů.
Dnes je to 10 dnů od neprovedeného nákupu, peníze na účtu nemám. Kontaktovala jsem tedy zákaznickou linku Twista, kde mě paní ujistila, že se stížností budou zabývat. Než jsem přijela domů, měla jsem na mailu odpověď, kterou kopíruji níže.
"Dobrý den,
píšeme vám kvůli vaší stížnosti, kterou jste na Twisto podal/a dne 21. srpna 2023.
Stížnost byla dnešním dnem uzavřena. Informace o tom, jak byla stížnost vyřešena a naše vyjádření k jejímu uzavření naleznete ve své mailové schránce.
V případě, že by vám cokoli nebylo jasné, neváhejte se na nás obrátit.
Děkujeme za pochopení."
Podotýkám, že ve schránce nebyla žádná příloha ani žádný další email, kde by bylo vysvětleno, co udělali k vyřešení mé stížnosti. Ráda bych dala Twistu šanci napravit chybu, ale tu zřejmě není vůle.
stížnost číso ***
Okamžité vrácení částky 5830,- Kč na můj účet, který jsem uvedla v odpovědi slečně/paní Elišce Z. dne 11.8.2023
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Případné spory mezi spotřebitelem a společností Twisto payments a.s., platební institucí lze řešit i mimosoudně, a to prostřednictvím Finančního arbitra (Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, http://www.finarbitr.cz/), který řeší i spory mezi spotřebiteli a finančními institucemi poskytujícími platební služby.
Pěkný den,
omlouváme se za zdržení, které vzniklo technickou chybou na naší straně. V následujících dnech by měly být peníze připsány zpět na vašem účtu. Děkujeme za pochopení. Mějte se hezky.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebiteli společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.