Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Ten den co mi byl předán balíček, jsem ho poslal obratem na tu samou adresu Tuřanka 115,Brno. S tim že firma ho požaduje zaslat do Slovinska.Mám potv.od pošty,že vráceny baliček byl předán na adresu odkud mi byl poslán.Posílal jsem to přes poštu a tak mám veškeré doklady o vrácení zboží.Komunikace asi přes automat.Nemám ani zboží ani peníze a mám poslat něco do Slovinska co už dávno mají na odesílací adrece Tuřánka-Brno
2ks mini kamery bez českého návodu
OK firmě se vrátilo zboží do 14dnů a bez uvedení důvodu.Zákazník trvá na vrácení peněz a tak jsou finance poslány zákazníkoj
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že zboží je třeba zaslat na adresu MINETRADA d.o.o., Lokarje 31, 1217 Vodice, SLOVENIA.
V tomto případě si se domníváme, že spotřebitel zaslal zboží na adresu přepravce, nikoliv na adresu prodávajícího. O vzniklé situaci je vhodné informovat přepravce a požádat jej o dopravení zboží zpět prodávajícímu na výše uvedenou adresu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nás informoval, že společnost potvrdila přijetí zásilky a vrácení peněz se dle jejího vyjádření zpracovává.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl po přijetí peněz stížnost uzavřít.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.