Společnost


MINETRADA d.o.o.

Počet nahlášených stížností:51
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69609Vrácení zboží do 14 dnu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2023, před rokem

Martin Ješina

Znění stížnosti

Ten den co mi byl předán balíček, jsem ho poslal obratem na tu samou adresu Tuřanka 115,Brno. S tim že firma ho požaduje zaslat do Slovinska.Mám potv.od pošty,že vráceny baliček byl předán na adresu odkud mi byl poslán.Posílal jsem to přes poštu a tak mám veškeré doklady o vrácení zboží.Komunikace asi přes automat.Nemám ani zboží ani peníze a mám poslat něco do Slovinska co už dávno mají na odesílací adrece Tuřánka-Brno


Produkt

2ks mini kamery bez českého návodu


Požadované řešení

OK firmě se vrátilo zboží do 14dnů a bez uvedení důvodu.Zákazník trvá na vrácení peněz a tak jsou finance poslány zákazníkoj


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2023 12:47, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že zboží je třeba zaslat na adresu MINETRADA d.o.o., Lokarje 31, 1217 Vodice, SLOVENIA.

V tomto případě si se domníváme, že spotřebitel zaslal zboží na adresu přepravce, nikoliv na adresu prodávajícího. O vzniklé situaci je vhodné informovat přepravce a požádat jej o dopravení zboží zpět prodávajícímu na výše uvedenou adresu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2023 13:33, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že společnost potvrdila přijetí zásilky a vrácení peněz se dle jejího vyjádření zpracovává.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl po přijetí peněz stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2023 09:25, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.