Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma AARON shop s.r.o. (www.aaron.cz) mi odmietla právo na odstoupení od smlouvy do 14ti dnů na zboži - špuntove sluchatka
Sluchadlá boli zakupene v e-shope - cez internet.
Predajca sa ohladom vracení zboží vyjadril, že zboží nelze z hygienických duvodu vratit, pretože som s nim prišiel do kontaktu a to aj napriek tomu, že som uviedol, že pri skušaní slúchadiel boli použité moje osobne gumove nadstavce mikoliv nadstavce z balenie!
Tým padom došlo len ku kontaktu sluchadiel s mojimi rukami tak ako dochádza pri veškerom tovare, či už sa jedná o sluchatka, mobilni telefony, hodinky alebo čo kolvek iné!
jedná sa o špuntove sluchatka "SONY XBA-H1" "SONY MDR-EX650AP" a "RHA MA750". V plastovej folií boli zabalené len "SONY XBA-H1"
Vracení uhrazené sumy za objednávku dle práva na odstoupení od smlouvy do 14ti dnů.
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené distančním způsobem (například zakoupením zboží přes e-shop), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Toto právo musí prodávající vždy respektovat.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Na druhou stranu je prodávající oprávněn započíst na vrácenou cenu zboží náklady, které mu vznikly při znovuuvedení zboží do prodeje. Spotřebitel však prodávajícímu dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá pouze za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující tak může zboží vybalit a vyzkoušet jeho vlastnosti, aniž by byl povinen hradit prodávajícímu cenu poškozeného obalu či náklady na očištění a podobně. Pokud by kupující zboží zcela zničil, či spotřeboval, může prodávající požadovat náhradu až do výše ceny zboží.
Nesplněním povinnosti vrátit finanční prostředky ve 14 ti denní lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Hezký den,
v tomto případě se jednalo o produkt - špuntová sluchátka - která byla vyňata z původního obalu. Spotřebitel se odkazuje na citovanou právní úpravu, která v ČR neplatí od 1. 1. 2014. Zák. č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, který zrušil spotřebitelem citovaný občanský zákoník z roku 1964, pak nově normuje v ust. § 1837 písm. g) níže uvedenou výjimku spočívající v hygienických důvodech, takto: „Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.“
Domníváme se, že špuntová sluchátka, která lze poslouchat jen tak, že je vložíte přímo do uší, podléhají výše uvedenému druhu zboží. (Pokud by šlo o klasická sluchátka, pak je situace samozřejmě jiná.)
Děkuji vám moc,
Marek Šalanda
Záhřebská 23, Praha 2
Mobil: (+420) 734 313 698
A A R O N
foto | video | audio | tablety
Ječná 32, Praha 2 | Pekařská 18, Brno 2
Infolinka: (+420) 296 206 502
www.aaron.cz
Bankovní spojení: 255250036/5500
IČ: 27575420 | DIČ: CZ27575420
Výklad ustanovení § 1837 písm. g) může být skutečně velmi diskutabilní. U některých výrobků (například zubní kartáčky) nelze jeho účinky zpochybnit. V případě špuntových sluchátek je však možné snadno vyměnit gumové nástavce, které použitím ztrácejí schopnost opětovného prodeje. Hygienická funkce obalu není proto zcela jednoznačná.
Bohužel v tomto případě dosud nemáme k dispozici jasný výklad judikatury, bude tedy záležet především na síle argumentace.
Gumove nastavce sa ani nemusia menit, stači ked sa vyčistia vo vode a budu presne v takom istom stave v akom zišli z vyrobnej linky....
Společnost AARON shop s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Ani jedna ze stran sporu již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.