Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Po zaplacení ubytování na booking.com jsem požádal zákaznický servis o vyrovnání cenového rozdílu na základě zaslání odkazu konkureční nabídky s nižší cenou. Po zaslání požadovaných odkazů a údajů byl nárok zamítnut, přestože podmínky pro přiznání nároku byly splněny. Odůvodnění bylo, že booking.com má jinak pojmenované (identické) ubytování než má pronajímatel i další zprostředkovatelé. Dokonce v jednom emailu servis přiznává, že ubytování je podle fotografií stejné, ale je jiný název.
Přitom požadavek na stejný název ubytování není v podmínkách pro přiznání nároku vyrovnání vůbec napsán.
Během zdvořilé komunikace se servisem jsem opakovaně dokazoval dle jejich podmínek, že jsem vše v nich požadované splnil, přesto byl nárok na základě jejich odůvodnění opakovaně zamítnut.
Booking.com inzeruje na svých stránkách i na internetu iniciativu/nabídku "Rozdíl v ceně vyrovnáme".
Booking.com by měl uznat nárok na vyrovnání cenového rozdílu a rozdíl vyplatit.
|
Tweet |
Dle podmínek programu "Rozdíl v ceně vyrovnáme" u společnosti Booking.com (Czech Republic) s.r.o. je třeba, aby spotřebitel společnost po vytvoření rezervace kontaktoval, a to alespoň 24 hodin před datem příjezdu, s odkazem na konkurenční nabídku, která musí být v momentě, kdy ji bude společnost kontrolovat, stále k dispozici online. Spotřebitel má nárok na vyrovnání ceny za splnění těchto podmínek:
- "Konkurenční nabídka musí být ve stejném ubytovacím zařízení a na stejný typ ubytování.
- Konkurenční nabídka musí být ve stejném termínu.
- Na konkurenční nabídku se musí vztahovat stejné podmínky včetně storno podmínek."
Výjimky - kdy vyrovnání ceny není možné:
- "Pokud je konkurenční nabídka uvedena na stránce, kde se neukazuje ubytovací zařízení a typ ubytování, na které se vztahuje a tyto informace jsou k dispozici pouze po vytvoření rezervace.
- Pokud je konkurenční nabídka součástí věrnostního programu. Takovou konkurenční nabídku definujeme jako případ, kdy zákazník získá sníženou cenu od ubytování nebo jiného webu v rámci odměny za opakované využití služeb, přihlášení, zadání slevového kódu, doporučení dalších zákazníků nebo za jiný úkon, v důsledku kterého dojde ke snížení původně uvedené ceny.
- Pokud je vaše rezervace na Booking.com Nabídka od obchodního partnera, tj. nabídka, která je na naší platformě označená jako Nabídka od obchodního partnera (tyto nabídky poskytují partnerské společnosti Booking.com) nebo pokud porovnáváte jinou nabídku s některou z těchto Nabídek od obchodního partnera."
Máme za to, že společnost měla cenu ubytování dle konkurenční nabídky vyrovnat, jestliže spotřebitel postupoval dle podmínek programu společnosti a byly jím splněny všechny požadavky výše uvedené.
Dle všeobecných podmínek společnosti Booking.com (Czech Republic) s.r.o. je možné se v případě, kdy spotřebitel není spokojen s řešením své stížnosti, obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.