Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.10 2013 jsem zakoupil mobilní telefon Sony ST 23i. Po nějaké době používání se projevila závada: Při telefonním hovoru dochází k vypnutí a následnému restartování přístroje. Probíhající hovor se do výpisu hovorů neuloží. Projevuje se nepravidelně několikrát týdně, někdy po 1 minutě, někdy po 20 minutách.Reklamováno 5.8. 2014, 15.8.2014 ukončení reklamace. Vyjádření servisu:reklamace zamítnuta, závada se neprojevila.Po delší době nepoužívání znovu reklamováno 20.4.2015. Tentokrát prodejkyně telefon testovala s vlastní SIM kartou, závadu zaregistrovala a telefon odeslala k reklamaci.Reklamace znovu zamítnuta a telefon odeslán 30.4.2015. Prodejkyně telefon ihned odzkoušela, s tím, že závada se projevila hned při druhém hovoru. Vyplnila Informační dotazník k opravě s upozorněním, že telefon je opravdu vadný. Servis opět reklamaci zamítl, závada se neprojevila. Telefon odeslal 25.5. 2015 zpět. Na stížnost na internetových stránkách zastoupení firmy Sony jsem nedostal žádnou odpověď.
IMEI č: 355757057553824, servis: Arvato services k.s. Stochov, 1.reklamace 319436900, 2.reklamace 321594617, 3.reklamace 3216883800
Výměna základní desky, nebo výměna za nový přístroj, nebo vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.