Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jela jsem autobusem společnost AZ BUS v neděli 7.6. v 19:15 z Lokte u Čechtic do Prahy. Autobus měl hodinové zpoždění. Další problém nastal při platbě jídného. Řidič neuměl česky, byl nepříjemný a neurvalý a odmítal odpovídat okradl mě. Cestovala jsem s malým batůžkem (cca 15l), nejdříve mi řidič řekl, že je to v pořádku a neplatí se za něj. platila jsem 75 kč za jízdenku stokorunou, na to mi vrátil pouze 15 kč, když jsem ho upozornila, že 10 kč chybí vzal si desetikorunu zpět a místo toho aby ji vyměnil za 20 kč, vytiskl mi místo toho lístek na batoh za 20 kč. Když jsem se proti tomu ohradila mlčel a odmítl mi sdělit podmínky pro placení za zavazadla s tím že ho to nezajímá, takže mi nezbývalo než mu nechat 20 kč navíc a jet. Dalšího spolucestujícího se řidič ptal, jestli chce jízdenku, chtěl si tedy nechal peníze načerno pro sebe. Vypadá to, že toto řidič dělá běžně, jsou to malé částky, kterých si lidi často nevšimnou. Autobus byl ve velice špatném technickém stavu a špinavý a řidič neurvalý a buhví jestli je způsobilý k řízení. Zatím jsem napsala stížnost na dopravce, ale nevěřím že se tomu budou věnovat.
7.6. v 19:15 autobus společnosti AZ BUS z Lokte u Čechtic do Prahy
Ráda bych se na vás tímto obrátila s žádostí o prověření společnosti a vrácení jízdného, protože služby, technický stav autobusů ani chování řidiče neodpovídají běžnému standardu v ČR a s AZ BUS to nebylo zdaleka poprvé, tímto bych také ráda varovala ostatní od cestování s nimi, protože se mi zdá nebezpečné.
|
Tweet |
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanovuje, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Práva ze smlouvy o přepravě osob dále upravuje § 40 a násl. vyhlášky Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Podle této vyhlášky má však cestující v případě, že je přeprava provedena a z důvodů na straně dopravce dojde ke zpoždění spoje, který cestující použil pro přepravu, práva jen tehdy, když v důsledku takového zpoždění dojde ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil.
Pokud jde o nevhodné chování zaměstnanců, je třeba se s případnou stížností obrátit přímo na společnost.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.