Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Vinted bude stornovat moje objednávky, které jsou již týden doručené. Nemám ani peníze ani zboží. Dle trasování zásilky byly obě zásilky doručeny. Dle vinted systému, ale stále nejsou doručené - i přesto, že je to prokazatelné. Takže dnes bude Vinted vracet kupující peníze a má i mé zboží. Takže nemám to ani to.
Podpora Vinted nefunguje, chodí pouze automatické odpovědi. Na další dotazy nikdo nereaguje. Dle fóra je nás stovky, možná tisíce a přeci jim tohle nemůže projít. V mém případě je to sice "jen" 320,-, ale štve mě to i tak.
Prosím o pomoc s vyřešením tohoto problému.
vrácení peněz
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že poskytovatel platebních služeb zadrží celkovou cenu zaplacenou kupujícím v úschově až do doby, než bude transakce dokončena. Transakce je považována za dokončenou:
- když kupující klikne na tlačítko „Vše je OK“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- automaticky po uplynutí lhůty pro oznámení sporu, neoznámí-li kupující spor kliknutím na tlačítko „Mám problém“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- po vyřešení sporu, který byl oznámen během lhůty pro oznámení sporu.
Jakmile bude transakce dokončena, převede poskytovatel platebních služeb neprodleně kupní cenu předmětu a také dopravné [pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené platební štítky)] do elektronické peněženky prodávajícího (Vinted peněženka).
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podle obchodních podmínek společnosti platí, prodávající musí odeslat předmět do pěti pracovních dní od chvíle, kdy bude společností Vinted informován o skutečnosti, že kupující zaplatil celkovou cenu. V případě, že prodávající neodešle předmět ve lhůtě, má společnost Vinted právo transakci zrušit.
Kontaktovat společnost je možné například skrze kontaktní formulář (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1) nebo písemně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adrese sídla společnosti: Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.