Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Dostal jsem se do problému se zmíněnou firmičkou Sexaferky.cz Mám vypovězenou smlouvu k 9.měsíci 2023. Do té doby si chtějí účtovat za své služby 499kč na 3 měsíční členství. jednou jsem jim to zaplatil i s výdají za vymáhací firmu. Tentokrát se z dalších peněz vydávat nebudu. Po té co mi napsali, že jsou všechny pohledávky uhrazeny a vyrovnány chtějí dalších 1150kč ani nevím za co, prý za další měsíc--výsměch. Tyto firmy okrádají slušné lidi. Můj dotaz směřuje k tomu, jestli má vymahací agentura nějaké pravomoce k získání mích os. ůdaju jako jsou r.č nebo adresu. Jak by to chtěli jinak tedy řešit ?? Jen na základě nějakého účtu na sezanmce?? Nemůžou mít přece žádné páky. Děkuji za radu.
seznamka
Měla by být ihned možnost smazat veškeré účty a s tím spojené závazky. Jaká výpovědní lhůta ?? kde jsme ?? co si to dovolují co na to ČOI ??
|
Tweet |
Pokud byla smlouva vypovězena, dojde po uplynutí výpovědní doby k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou však strany stále povinny plnit - spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
V tomto případě tedy záleží, zda spotřebitel uhradil cenu za veškeré služby, které si od prodávajícího objednal do konce výpovědní doby.
Pokud však nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné. Jedná se přitom o neplatnost relativní. Podle § 586 občanského zákoníku je třeba, aby neplatnost takové smlouvy namítla osoba, na jejíž ochranu je neplatnost právního jednání stanovena (v tomto případě tedy spotřebitel).
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.