Společnost


HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69676Nový bojler / Odvoz starého bojleru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2023, před rokem

Roman Kyrych

Znění stížnosti

Dobrý den,

Zakoupil jsem si u Vás nový bojler.
Bohužel nemám jak starý bojler odvézt na recyklačni místo nebo na jakoukoliv Vaší prodejnu (nemám řidičský průkáz tudíž ani auto).

Volal jsem na e-shop infolinku tam mi řekli, že starý bojler neodváží. V ceně je zahrnuto ( " takzvaný recyklační poplate" ), tím pádem by Hornbach mněl odvážet stáre zařízení.

Rád bych aby se tato situace vyřešila rychle a bez komplikaci.


PS:
Ostatní prodejci elektronických zařízení odvaží staré zařízení.


Produkt

Starý bojler odvoz


Požadované řešení

Požaduji odvoz starého bojleru.


Předem děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2023 12:54, před rokem

Dle zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností je povinností výrobců, distributorů a posledních prodejců uvádět při prodeji nového elektrozařízení či pneumatik náklady na zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění odpadního elektrozařízení či pneumatik. Náklady za sběr a recyklaci je povinné uvádět jako samostatný údaj jasným a viditelným způsobem odděleně od konečné ceny výrobku, a to zejména na daňovém dokladu (příp. účtence, faktuře).

Smyslem a účelem tohoto zákona je prevence vzniku odpadních elektrických a elektronických zařízení, jakož i snížení odpadu, který z těchto zařízení vzniká, jejich opětovným použitím a recyklací.

Dle zákona o výrobcích s ukončenou životností:
§ 14 odst. 1
"Konečný uživatel smí předat výrobek s ukončenou životností pouze na místo zpětného odběru nebo za podmínek stanovených tímto zákonem poslednímu prodejci, popřípadě jiné osobě určené výrobcem, nestanoví-li tento zákon jinak."

§ 66 odst. 3
"Poslední prodejce elektrozařízení je povinen písemně informovat konečného uživatele o možnostech zpětného odběru."

Recyklační poplatek je tedy část kupní ceny, která bude použita k úhradě nákladů na recyklaci. Nezavazuje tak posledního prodejce k odvozu staršího zařízení. Praxe je ale taková, že někteří obchodníci odvoz staršího zařízení umožňují. Nejedná se však o zákonnou povinnost prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2023 19:42, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 12:36, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.