Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Zakoupil jsem si u Vás nový bojler.
Bohužel nemám jak starý bojler odvézt na recyklačni místo nebo na jakoukoliv Vaší prodejnu (nemám řidičský průkáz tudíž ani auto).
Volal jsem na e-shop infolinku tam mi řekli, že starý bojler neodváží. V ceně je zahrnuto ( " takzvaný recyklační poplate" ), tím pádem by Hornbach mněl odvážet stáre zařízení.
Rád bych aby se tato situace vyřešila rychle a bez komplikaci.
PS:
Ostatní prodejci elektronických zařízení odvaží staré zařízení.
Starý bojler odvoz
Požaduji odvoz starého bojleru.
Předem děkuji.
|
Tweet |
Dle zákona č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností je povinností výrobců, distributorů a posledních prodejců uvádět při prodeji nového elektrozařízení či pneumatik náklady na zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění odpadního elektrozařízení či pneumatik. Náklady za sběr a recyklaci je povinné uvádět jako samostatný údaj jasným a viditelným způsobem odděleně od konečné ceny výrobku, a to zejména na daňovém dokladu (příp. účtence, faktuře).
Smyslem a účelem tohoto zákona je prevence vzniku odpadních elektrických a elektronických zařízení, jakož i snížení odpadu, který z těchto zařízení vzniká, jejich opětovným použitím a recyklací.
Dle zákona o výrobcích s ukončenou životností:
§ 14 odst. 1
"Konečný uživatel smí předat výrobek s ukončenou životností pouze na místo zpětného odběru nebo za podmínek stanovených tímto zákonem poslednímu prodejci, popřípadě jiné osobě určené výrobcem, nestanoví-li tento zákon jinak."
§ 66 odst. 3
"Poslední prodejce elektrozařízení je povinen písemně informovat konečného uživatele o možnostech zpětného odběru."
Recyklační poplatek je tedy část kupní ceny, která bude použita k úhradě nákladů na recyklaci. Nezavazuje tak posledního prodejce k odvozu staršího zařízení. Praxe je ale taková, že někteří obchodníci odvoz staršího zařízení umožňují. Nejedná se však o zákonnou povinnost prodávajícího.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.