Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, mám objednanou kolekci nákladních vozidel v předplatném s cenou pro předplatitele za 369kc za model, tj 738kc měsíčně za celkem 2ks modelů. Dnes mi ale byla strzena částka 857kc.
O změně ceny jsem nebyl předem informován a částka byla již strzena z mého účtu. Obchodníka jsem o nastalé situaci informoval, zatím ale bez odpovědi.
Kultovní náklaďáky minulé éry - Deagostini
Dodržení ceny za kterou bylo zboží v předprodeji objednáno.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel objednal zboží za určitou cenu, je povinen tuto cenu za zboží uhradit. O možném zvýšení ceny musí spotřebitele společnost vždy řádně informovat. Jestliže spotřebitel nebyl o změně ceny informován, domníváme se, že se v tomto případě bude jednat o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Kontakty na společnost De Agostini Publishing S.p.A.:
- adresa: Giovanni da Verrazano č. 15, Novara - Itálie,
- tel.: 246 017 120,
- e-mail: zakaznicke.centrum@deagostini.cz,
- kontaktní formulář: https://www.deagostini.com/cz/myarea/p/contact-us.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Itálii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.