Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Zásilku, která byla předem uhrazena kupujícím na účet Vinted, jsem odeslala přes společnost Zásilkovna (zprostředkování přes Vinted) a kupující si ji převzala. Mezi tím jsem obdržela informace z Vinted že “Tato objednávka nebyla odeslána a nyní je stornována. Kupující/mu budou vráceny peníze." Na Vinted jsem našla informaci, ze nefunguje propojeni se Zásilkovou. Od kupující jsem obdržela informaci, že zboží obdržela a je vše v pořádku. Kupující mi následně potvrdil, ze peníze mu byly vraceny. Tedy kupující ma zboží i peníze. Toto jsem zaslala i do Vinted s žádosti o úhradu.
Zatím jsem o držela jen automatickou odpověď s návodem, ze mam dat předmět znovu k prodeji a domluvit se s kupujícím, že má zboží koupit ještě jednou. Bohužel přes původní kladné vyjádření kupující, ze tak provede, se zatím nestalo. Nyní nemám zboží ani peníze. Kupující se už bohužel neozvala. Poslední komunikace před 24 hodinami.
Chlapecké boty KEEN, prodáno za 499 Kč
Úhrada peněz
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že poskytovatel platebních služeb zadrží celkovou cenu zaplacenou kupujícím v úschově až do doby, než bude transakce dokončena. Transakce je považována za dokončenou:
- když kupující klikne na tlačítko „Vše je OK“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- automaticky po uplynutí lhůty pro oznámení sporu, neoznámí-li kupující spor kliknutím na tlačítko „Mám problém“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- po vyřešení sporu, který byl oznámen během lhůty pro oznámení sporu.
Jakmile bude transakce dokončena, převede poskytovatel platebních služeb neprodleně kupní cenu předmětu a také dopravné [pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené platební štítky)] do elektronické peněženky prodávajícího (Vinted peněženka).
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podle obchodních podmínek společnosti platí, prodávající musí odeslat předmět do pěti pracovních dní od chvíle, kdy bude společností Vinted informován o skutečnosti, že kupující zaplatil celkovou cenu. V případě, že prodávající neodešle předmět ve lhůtě, má společnost Vinted právo transakci zrušit.
Kontaktovat společnost je možné například skrze kontaktní formulář (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1) nebo písemně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adrese sídla společnosti: Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že peníze obdržela přímo od kupující. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.