Společnost


Equi Press s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69711NEDODANÉ ČASOPISY

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

14 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2023, před rokem

Vendula Říhová

Znění stížnosti

Dobrý den,

ráda bych podala stížnost na společnost EquiPress s. r. o., která vydává časopis jezdectví. Časopis jsem si předplatila v dubnu. Platba odešla 19.4.2023 z mého účtu. První číslo mělo být květnové. Nic nepřišlo, a tak jsem se rozhodla zavolat, na jejich tel. číslo se nadá dovolat.

Napsala jsem na jejich facebook kde mi bylo 7. července sděleno - cituji: "Dobrý den, děkujeme, že jste se ozvala. Prověřím to a dám Vám vědět. S pozdravem, ******." Od té doby mi nikdo nenapsal, ikdyž jsem opakovaně posílala dotazy, jak se situace vyvíjí.

Na e-mail jsem napsala, přímo do redakce, kde mi bylo sděleno - cituji: "Dobrý den, je mi líto, že vám časopis nedošel, škoda že jste se neozvala dříve. Abychom situaci prošetřili a napravili, potřebujeme znát adresu, na kterou měl být časopis doručován. Děkuji a přeji krásné léto "

Na to jsem odpověděla, že to řeším již od května a poslala adresu, paní následně napsala, že mám vydržet, než mě vyhledají v databázi. Opět do dnešního dne přes opakované dotazy žádná odpověď.

Do dnešního dne 24.8.2023 nemám ani peníze, ani odpověď na mé dotazy a ani časopisy.


Produkt

ROČNÍ PŘEDPLATNÉ ČASOPISU JEZDECTVÍ - PRVNÍ ČÍSLO 05/2023


Požadované řešení

Dodání časopisů nebo vrácení peněz. Raději bych ale byla za vrácenou platbu, protože po zkušenostech, už nechci s firmou nic mít.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2023 15:12, před rokem

Spotřebiteli doporučujeme, aby se se vzniklou situací obrátil přímo na společnost, jak již dle popisu spotřebitel učinil:
- e-mailem: jezdectvi@equipress.cz,
- písemně na adresu pro vyřizování reklamací: Equi Press s.r.o. - reklamace, Na Poříčí 26, 110 00 Praha 1.

Uzavřením smlouvy vznikl mezi stranami závazkový právní vztah. Vydavateli z něj plyne povinnost doručovat pravidelně v dohodnutý den objednateli deník na uvedenou adresu. Pokud tak neučiní, může spotřebitel uplatnit reklamaci, nejlépe prokazatelně písemnou formou. Pokud spotřebitel vytkl vadu, a zvolil nárok z vadného plnění, je společnost povinna zajistit nápravu.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě čtrnácti dnů je možné v tomto případě i dle § 1829 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku. Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu. Za použití logického a euro konformního výkladu je tak možné od smlouvy odstoupit ještě před samotným převzetím.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 14:11, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že stížnost již byla vyřešena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.