Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
V eshopu jsem si 21.9.21 koupila nový iPhone SE. Přestala mi fungovat zadní kamera, obraz se vlnil. Protože to za měsíc budou dva roky, zaplatila jsem si výměnu. V servisu kameru vyměnili a sdělili, že se podle displaye a razítek na základové desce jedná o repas.
Apple iPhone SE (2020) 64GB
Vrátit rozdíl v ceně reapasovéno a nového telefonu. Minimálně uhradit výměnu kamery za 1 500,- Kč.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět na Českou obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nikdo s tímto jménem u nás reklamaci neuplatnil ani nás nekontaktoval. Všem, kdo by měli potřebu reklamovat nebo měli jakýkoli problém, stačí napsat na daný e-mail, který pro ten účel uvádíme přímo na fakturu nebo případně zavolat na infolinku. Na e-maily odpovídáme během pár hodin, téměř vždy to stihneme do 1 pracovního dne.
INFORMACE PRO PŘÍPADNÉ SKUTEČNÉ REKLAMUJÍCÍ: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Příspěvky přitom na první pohled působí velmi věrohodně a tváří se, že popisují reálné problémy. V některých jsou dokonce uvedeny jako místo nákupu webové stránky, na kterých naše firma ani nikdy neinzerovala. Nevíme, kdo takové zprávy píše, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme běžně v pracovní době během několika hodin, nejpozději do druhého dne. Naopak odpovědi na tomto portálu nám většinou zaberou delší dobu, protože jsou zde zveřejňovány s několikadenním zpožděním až po odpovědi administrátorem dtestu.
Děkujeme
Mobil jsem koupila na e-shopu společnosti System centre pod názvem systemsmart.cz
Je to jeden z více e-shopů tohoto "obchodníka". Eshopy mají stejný obsah i grafiku:
systemsmart.cz, smartonix.cz, smartphoner.cz, maximumsmart.cz, alfabetmobil.cz a alphaelectronics.cz.
Reklamaci lze odeslat pouze na P.O.Box, což je nesmysl. Přece nepošlu mobil za 9 tis. Kč do P.O.Boxu a budu čekat na zázrak. Proto jsem rovnou zvolila cestu přes DTest.
Problém s touto firmou popisuje recenze https://freebit.cz/zkusenosti-systemsmart-a-smartonix-od-jednoho-provozovatele/, kterou jsem bohuže nečetla před tím, než jsem mobil koupila
Cituji.
Za obchodem stojí jeden majitel, a to přesněji firma Online 2017 s.r.o. (majitel dle rejstříku Trong Nhan Do), která provozuje následující weby: systemsmart.cz, smartonix.cz, smartphoner.cz, maximumsmart.cz, alfabetmobil.cz a alphaelectronics.cz. Firma byla založena v květnu roku 2017. Sídlo firmy je psáno na adresu Perucká 2483/9, Praha. Firma si v září roku 2018 změnila jméno na System Centre s.r.o. s kapitálem 50 000 Kč. Odkaz na rejstřík https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=973865&typ=UPLNY
Dobrý den,
nikdo s tímto jménem u nás reklamaci neuplatnil ani nás nekontaktoval. Všem, kdo by měli potřebu reklamovat nebo měli jakýkoli problém, stačí napsat na daný e-mail, který pro ten účel uvádíme přímo na fakturu nebo případně zavolat na infolinku. Na e-maily odpovídáme během pár hodin, téměř vždy to stihneme do 1 pracovního dne.
INFORMACE PRO PŘÍPADNÉ SKUTEČNÉ REKLAMUJÍCÍ: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Příspěvky přitom na první pohled působí velmi věrohodně a tváří se, že popisují reálné problémy. V některých jsou dokonce uvedeny jako místo nákupu webové stránky, na kterých naše firma ani nikdy neinzerovala. Nevíme, kdo takové zprávy píše, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme běžně v pracovní době během několika hodin, nejpozději do druhého dne. Naopak odpovědi na tomto portálu nám většinou zaberou delší dobu, protože jsou zde zveřejňovány s několikadenním zpožděním až po odpovědi administrátorem dtestu.
Děkujeme
Podala jsem podnět na Českou obchodní inspekci
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o výsledku řešení stížnosti před ČOI.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
ČOI sdělila, že obdobné skutečnosti jsou již předmětem jejich kontrolních zjištění.
Dobrý den, opětovně prosíme o sdělení, pod jakým jménem jste u nás nakoupil/a. Pod jménem Dita Staňková žádnou objednávku neevidujeme.
Žádáme spotřebitelku o doplnění požadovaných údajů, případně také o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.