Společnost


Solar Solution Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69714Předražená fakturace a fakturace nesplňující předpisy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2023, před rokem

Jana Nagy

Znění stížnosti

Hledala jsem ve svém okolí elektrikáře na instalaci jednofázového proudového chrániče a vypínací spouště do podružného elektrického rozvaděče (12 pozic) a kolega, kterého syn pro ně pracuje, mi doporučil firmu Solar Solution Energy z blízké Studeněvsi (asi 25 km od mého bydliště). Bylo zařízeno, že se mi po čase ozvala paní z této firmy, že mi pošle šikovného elektrikáře až nějaký bude mít čas a pojede kolem. Nejdříve to měl být nějaký postarší pán, nakonec se u nás zastavil pan S, s kterým jsme si vyjasnili, co bude třeba za materiál. Ten jsme zakoupili. Asi po měsíci se u nás opět zastavil pan S a provedl instalaci obou komponent s tím, že námi zakoupený proudový chránič nebyl kompatibilní s vypínací spouští a tak nám dodal proudový chránič z vlastní zásoby, kterou měl sebou. Práce trvala necelou hodinu.
Následně jsem byla velice nepříjemně překvapena, když mi firma zaslala e-mailem fakturu číslo *** ze dne 9.8.2023 na částku 8.280 Kč včetně 15% dph se splatností 16.8.2023. Ve faktuře byl uvedený pouze text "servisní výjezd". Ještě téhož dne jsem reklamovala tuto částku e-mailem, protože mi přišla předražená. Firma odpověděla, že fakturovala dodaný proudový chránič v ceně 1.200 Kč včetně dph (bez vyčíslení), dva servisní výjezdy (jeden na konzultaci, druhý na instalaci) v ceně 5.000 Kč včetně dph (bez vyčíslení) a náklady na dopravu a čas na cestě v hodnotě 2.080 Kč včetně dph (opět bez vyčíslení). Jako vstřícný krok nabidli 1.000 Kč slevu za servisní výjezd a konzultaci (?) Na to jsem chtěla vědět, co se rozumí pod pojmem servisní výjezd, protože firma u nás nic neservisovala, nemáme od této firmy FVE, ani servisní smlouvu na nějaké touto firmou dodané zařízení, objednávali jsme pouze práci elektrikáře. Firma odpověděla, že elektroinstalace / práce se u nich počítá 500 Kč za hodinu, minimální sazba 3.000 Kč včetně dph za výjezd. Konzultaci účtovali 2.000 Kč včetně dph. Celkem 5.000 Kč včetně dph. A na tuto částku nabídl provozní manažer slevu 1.000 Kč (?)
Udělala jsem chybu, že jsem před objednáním elektrikářské práce nežádala cenovou nabídku, ale nepředpokládala jsem, že na doporučení narazím na firmu, která má tak vysoké ceny a ceník jsem nepožadovala ani nikde nenašla.
Opět jsem oslovila firmu s podrobným vylíčením, jak se to všechno seběhlo a že pokládám za neetické si účtovat za dodávku jednoho komponentu v hodnotě zhruba poloviční, než bylo účtováno a za necelou hodinu práce 8.280 Kč včetně dph.
Provozní manažer pan JŠ prověřil, že vše, co jsem vylíčila je pravda a nechal fakturu *** opravit na částku 5.000 Kč plus dph bez rozpisu položek. E-mail s fakturou *** přišel dne 15.8.2023, datum vystavení zůstal nezměněný 9.8.2023, datu\m splatnosti zůstalo také nezměněno 16.8.2023, změnila se akorát částka na 5.750 Kč včetně dph bez rozpisu položek a text je Elektroinstalace + práce + doprava. V rámci smírného řešení sporu jsem firmě nabídla, že zaplatím 3.000 Kč včetně dph, že to pokládám za více než přiměřené za dodání dílu, necelou hodinu práce a dopravu.
Na to mi dnes pan provozní manager začal vyhrožovat, že je po splatnosti faktury - i když po opravě faktury mi firma dala lhůtu jednoho dne na zaplacení - a že firma bude uplatňovat zákonné nároky z prodlení platby.


Produkt

Všechny relevantní informace jsem uvedla v popisu stížnosti. Vše můžu doložit e-mailovou korespondencí, kterou celá záležitost doposud probíhala.


Požadované řešení

Prosím o radu, co můžu resp. co mám dělat. Mám fakturu proplatit a doufat, že se pak domůžu vrácení části částky, kterou pokládám za neetickou nebo mám odmítnout proplacení, firma to dá k soudu, asi platební výměr, vůči kterému se odvolám. Akorát nevím, zda mám naději na úspěch v případě argumentace tím, že jsem s firmou uzavřela ústní dohodu, že mě firma neinformovala o svých cenách, že jsme neměli žádnou ani ústní dohodu o ceně a zda si firma může účtovat co chce?

Požadované řešení je, aby firma uznala, že se nejednalo o typický obchodní vztah, ale byla domluvena jistá tolerance jak ze strany firmy, tak z mé strany. Když se domluvím, že elektrikář přijede až bude mít čas a pojede kolem, tak se nemůže jednat o servisní výjezd. Čekala jsem na realizaci kolem měsíce. Ať si klidně účtují 500 Kč za hodinu práce, ať si klidně účtují za dodaný materiál, ale s doložením za kolik to koupili plus marže (ta však nemůže být 100%), ať si klidně účtují dopravné, ne však za konzultaci, to se tady pan Sova stavil v rámci cesty kolem. Jsem ochotna zaplatit 3.000 Kč včetně dph, i tak na tom firma vydělá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2023 11:03, před rokem

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Solar Solution Energy, s.r.o., Studeněves 80, 27379.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 15:39, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.