Společnost


Vanity Club, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:179
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69715SATRIANI Praha 4/2023 - Vanity Club

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2023, před rokem

Jana Orlová

Znění stížnosti

Dobrý den,

stejně jako mnoho poškozených přede mnou - ani mně Vanity Club (přes "x" urgencí) nevrátil peníze za vstupenky na letošní pražský koncert Joe SATRIANIho.

V listopadu 2022 jsem (TicketPortalu) zaplatila dvě vstupenky a poskytla tak panu Peškovi "bezúročnou" (a stále doufám, že ne zároveň "nevratnou") půjčku... Pešek koncert dva dny před akcí zrušil, slíbil refundaci, její termín pak dvakrát změnil a následně se odmlčel definitivně.

Po 10 měsících nevrátil ani korunu. Cena dvou lístků vč. nevratné zálohy na ubytko v Pze se v mém případě pohybuje kolem 4.500 Kč a pan Pešek - v rytmu dětské říkačky "chodí Pešek okolo, nekoukej se na něho..." má nějakou refundaci (která bude dle mého odhadu v řádu nižších milionů Kč) totálně v paži...

Nakupuji na netu desítky let... narazila jsem tu a ta, na podvodníky, ale člověk se učí - takže třeba kulturu kupuji takřka výhradně na Ticketportalu, který PRÝ! garantuje pravost vstupenek :DDD - viz citace níže:

Na stránkách společnosti Ticketportal si vždy zakoupíte originální vstupenky. Ticketportal nemůže zaručit pravost vstupenek zakoupených na přeprodejních portálech. Ticketportal s těmito společnostmi nemá nic společného a tento způsob přeprodávání vstupenek nepodporuje.

Dopisovala jsem si i s TP, který je z mého pohledu mým jediným obchodním partnerem - ale prej si mám přečíst OP - podle nich totiž: jim platím za ty jejich ORIGINÁLNÍ:) vstupenky, ale za vše ostatní zodpovídá pořadatel, o jehož existenci jsme asi nikdo neměli sebemenší info a který - přiznejme si to všichni - je nám celkem jedno... tedy až do onoho dubna 2023...

Sečteno, podtrženo, TP nám prodal garantované lístky, Pešek nás okradl, a co dál?... Myslím, že se o nás měl postarat především TicketPortal; pomoct všem poškozeným s hromadnou žalobou apod. Nejen že nám tuto cestu nenabídl, ale nedokázal se dosud odstřihnout ani od "spolupráce" s Vanity Clubem, který vesele na svých stránkách přes TP prodává další akce (https://www.vanityclub.cz/) s odkazem na jejich stránky...


Produkt

REFUNDACE - SATRIANI Praha - dubem 2023


Požadované řešení

Požaduji vrácení celé částky za dvě vstupenky, kterou jsem zaplatila na účet TicketPortal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2023 08:57, před rokem

Vrácení finančních prostředků je třeba nárokovat vůči pořadateli akce. Společnost Ticketportal je pouhým zprostředkovatelem. Smlouva tak byla uzavřena mezi spotřebitelem a společností Vanity Club.

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vanity Club, s.r.o., Příkop 843/4, 602 00 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.

Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jestliže by nedošlo ke smírnému řešení, může spotřebitel peníze vymáhat soudně např. prostřednictvím žaloby na vydání bezdůvodného obohacení. K zastupování je vhodné využít služeb advokáta (www.dtest.cz/advokati). Jakmile soud vydá rozsudek, který nabyde plné moci a potvrdí spotřebitelův nárok na vrácení peněžních prostředků, je možné navrhnout exekuci. Před podáním žaloby k soudu je nutné odeslat dlužníkovi předžalobní výzvu, a to alespoň se 7denním předstihem, aby spotřebiteli soud přiznal náhradu nákladů.

Je možné se vydat také cestou insolvenčního řízení, k tomu je však potřeba prokázat úpadek dlužníka. Dlužník je v úpadku, má-li minimálně dva závazky vůči různým věřitelům, tyto závazky jsou po dobu delší 30 dnů po lhůtě splatnosti a dlužník tyto závazky není schopen plnit.

Insolvenční návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Krajskému soudu v Brně. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.

Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.

Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2023 20:11, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.