Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#69717Byl jsem podveden

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2023, před rokem

Matěj Skapa

Znění stížnosti

koupil jsem si Grafickou kartu RTX 2070 poslal jsem prodejci penize pres aukro a den na to byl prodejce zablokovan neodpovida ma fakovy email a jsem 2500,- v minusu cnevim co ted jelikoz mi aukro neodpovida


Požadované řešení

vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2023 09:30, před rokem

V tomto případě záleží, s kým byla smlouva uzavřena. Pokud byl prodávajícím podnikatel, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Platí totiž, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud však prodávajícím nebyl podnikatel ale další fyzická osoba, jedná se o koupi mezi občany a kupující tak nepožívá zvláštní právní ochrany, která se vztahuje na prodej zboží spotřebiteli.

Zadržuje-li však druhá osoba peněžní prostředky bez spravedlivého důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2023 11:20, před rokem

Dobrý den,

prošetřili jsme tento případ a domníváme se, že se jedná o prodej nabídky, která nebyla hrazena na bankovní účet Aukra, ale přímo na účet prodejce. Tento prodejce je pro porušení podmínek na Aukru od jisté doby zablokovaný.

Kupujícímu byla z naší strany již 12. září 2023 nabídnuta účast v programu ochrany kupujících, díky kterému lze získat finanční náhradu za nedodané zboží ve výši 50 % zaplacené částky, maximálně 10 000 Kč.
Do programu se lze přihlásit ve lhůtě do 120 dnů od zakoupení zboží. Podmínkou účasti je podání oznámení na Policii ČR.
Do této doby nám ze strany spotřebitele - kupujícího nebyla doručena zpráva, zda o účast v programu má zájem.

Pokud se však nejedná o zmíněnou transakci, ale jinou, která by nakonec byla skutečně hrazena na účet Aukra, jsou podmínky pro vyplacení platby prodejci následující:
U platby přes Aukro s odesláním platby čekáme, až nám kupující potvrdí přijetí zboží.
Na vyjádření k dokončení obchodu má kupující počet pracovních dní uvedených v době dodání u nabídky + 3 kalendářní dny. Ve chvíli, kdy kupující potvrdí přijetí zboží, peníze ihned odesíláme prodejci. Ovšem, v případě, že se k dokončení obchodu kupující nevyjádří, jsou po uplynutí uvedené lhůty peníze automaticky odeslány na bankovní účet prodejce.

Abychom Vám mohli být více nápomocni, sdělte nám, prosím, Vaše uživatelské jméno a o jakou nabídku se jedná. Obchod prověříme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 15:55, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2023 19:56, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k příslibu společnosti ohledně prověření podnětu a možnosti přihlášení kupujícího do programu ochrany kupujících, díky kterému lze získat finanční náhradu, stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.