Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den.
Dne 19.7.2023 jsem u AAA koupil ojeté auto.Při podpisu smlouvy mi prodejce řekl,že musím zaplatit 5000 kč za sepsání smlouvy,že bez toho nelze vůz koupit.Doma jsem po přečtení smluv v emailu zjistil,že je to podvod a že jsem si objednal nějaké doplňkové služby,které jsem nechtěl.Při převzetí vozu mi ''zapoměli'' dát techničáky a předávací protokol nemám dodnes.Největší podvod však je to,že vůz měl mít adaptivní tempomat,o čemž mě ujistil i prodejce. Bohužel po pár dnech jsem zjistil, že vůz nemá ani obyčejný tempomat,natož adaptivní. Dne 31.7.2023 jsem chtěl odstoupit od smlouvy. Bylo mi řečeno,že to nelze a musí se reklamovat. Dne 24.8.2023 mi přišlo zamítnutí reklamace odstoupením a že lze pouze vůz vyměnit za jiný.Závada však stále není odstraněna. Já už ale s takovými podvodníky nechci nic mít a trvám na zrušení smlouvy a vrácení všech peněz. Malý
Vzhledem k podvodům této společnosti a neodstranění závady požaduji odstoupení či zrušení smlouvy a vrácení všech peněz .
|
Tweet |
Doplňkové služby:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaných doplňkových zákaznických služeb je potřeba ke koupi vozidla, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Tempomat:
Pokud zboží neodpovídá objednávce, je vhodné uplatnit reklamaci. Podle § 2169 platí, že pokud má věc vadu, může kupující primárně požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
Odstoupení od smlouvy může spotřebitel požadovat pouze v případě, že je splněna některá z podmínek v § 2171 odst. 1 (např. prodávající vadu odmítne odstranit).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Malý,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den.
S pomocí mého právníka nakonec došlo k dohodě se společností a s odstoupením od smlouvy souhlasili s tím, že peníze v plné výši vrátí. Takže nakonec to dopadlo dobře. Děkuji. Malý
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Stížnost je tedy uzavřena ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost