Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#69730Vnucení volitelné doplňkové služby jako povinné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2023, před rokem

Michaela Nulíčková

Znění stížnosti

Dne 15.8. jsme u společnosti AAA auto na pobočce v Brně zakoupili vůz Škoda Superb, zároveň s tím jsme dávali na protiúčet náš starý vůz. Doba, kterou jsme tam strávili (přes čtyři a půl hodiny, z toho se nám za celou dobu někdo věnoval maximálně hodinu), byla šílená. Námi vybrané auto stálo 179 999 Kč, po dohodě nám prodejce nabídl ještě 5 000 Kč slevu. Cena byla nad náš limit, ale auto se nám líbilo, tak jsme kývli. Sepisování smluv bylo asi to nejhorší. Prodejce mlel tak rychle, že mu bylo sotva rozumět a bylo vidět, že už nás chce mít z krku. Když nám ukazoval konečnou cenu za auto, nějakým způsobem tam figurovalo 6 999 Kč navíc. Při dotazu o co se jedná, nám řekl, že to jsou doplňkové služby, které tam musí být a bez toho nám auto neprodají. Žádnou doplňkovou službu jsme nechtěli, bylo však už kolem 21:45 a byli jsme z toho všeho unavení. Řekli jsme tedy, že pokud to tam opravdu musí být, tak se nedá nic dělat. Položku Carlife za 18400 Kč, kde pán tvrdil, že jí platí oni, ale zároveň je započítaná do ceny auta (a samozřejmě bez ní vám také nic neprodají) ani nekomentuju. Po 10. večer konečně proběhl nákup. Za pár dní mi to nedalo a hledala jsem informace o té “povinné” službě. Nejenom, že jsem zde našla nespočet stížností, ale na samotném webu prodejce, je PDF dokument s ceníkem těchto služeb, kde je jasně uvedeno, že služba je volitelná a nákup vozu není podmíněn jejím zakoupením (https://img.aaaauto.cz/attachment/5518.pdf). Sepsala jsem žádost o vrácení dané částky z důvodu klamání zákazníka a uvedení v omyl a jela na pobočku. Pan manažer arogantní člověk, co lhal ještě víc, než jeho zaměstnanci. Slevu 5 000 Kč na auto jsme dle něj dostali kvůli tomu, že si službu za 6999 Kč koupíme, což je lež a nikdo nám tuto informaci neřekl, jinak bychom se na nákup vykašlali. Jako kompenzaci nám nabídl hasičák a povinnou výbavu ve výši cca 1500 Kč. Případně odstranění doplňkové služby s tím, že ale smaže i slevu na auto a ještě jim budeme muset doplatit. Nakonec poslal moji žádost na reklamační oddělení, prý ale bude na 99% zamítnuta. A jako bonus mi ke smlouvě z povinného ručení přicvakli cizí záznam z jednání, takže mi poskytli rodné číslo, adresu a kontaktní údaje na cizí osobu. Ta naopak měla záznam, co patřil mně. Když jsem to panu manažerovi řekla, měl ještě tu drzost se mě zeptat, co po něm chci. Celou věc už jsem nahlásila z důvodu porušení ochrany osobních údajů.


Produkt

Doplňkový zákaznický servis, Key assistance


Požadované řešení

Požaduji vrácení celé částky za doplňkovou službu ve výši 6 999 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2023 11:08, před rokem

Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaných doplňkových zákaznických služeb je potřeba ke koupi vozidla, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2023 18:39, před rokem

Vážená paní Nulíčková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení i s oddělením finančních služeb. Mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové na pobočce s Vámi vše dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.10.2023 10:36, před rokem


Michaela Nulíčková

Dobrý den, na pobočce se mnou nebylo vyřešeno nic, jak jsem již zmínila v samotném popisu stížnosti. Pan manažer přišel jen s další lží o tom, že sleva 5000 Kč na koupený vůz byla podmíněna zakoupením doplňkové služby, což není pravda a nikdo nám tuto informaci při nákupu neřekl. Nedává to ani smysl - proč bychom souhlasili se slevou 5000 Kč na auto a následně zaplatili 6999 Kč za zmíněnou službu? Reklamaci mi na Vašem oddělení zamítli s tím, že zakoupení služby byla moje svobodná volba a měla jsem veškeré informace a dostatek času se o jejím nákupu rozhodnout. Opět další lež, jelikož nám bylo řečeno, že bez služby nám auto neprodáte (takže žádná svobodná volba) a prodejce nám stroze vysvětlil, o co jde a neustále opakoval, že bez nákupu služby nejde nákup vozu realizovat (veškeré informace a dostatek času v tomto také nějak postrádám). Spokojená tedy rozhodně nejsem, peníze zpět nemám a komunikace z Vaší strany je doslova žalostná. Stojím si tedy stále za svým požadavkem vrácení částky ve výši 6999 Kč. Od Vás tedy čekám vrácení peněz na můj účet, nebo alespoň jeden pádný argument, že se mýlím a nemám na vrácení nárok (další okliky, výmluvy a lži neberu jako argumenty).
S pozdravem
Michaela Nulíčková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2023 15:17, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

I nadále stojíme za naším původním vyjádřením - jestliže spotřebitelka nebyla o doplňkových zákaznických službách řádně informována, případně byla smlouva podepsána pod časovým nátlakem apod. nelze se takové smlouvy domáhat. Společnost je v tomto případě povinna prokázat, že spotřebitelka byla řádně informována o všech náležitostech. Pokud by toto prokázala, je poté na spotřebitelce, aby toto tvrzení vyvrátila, případně prokázala, že smlouva byla podepsána pod nátlakem.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k reakci spotřebitelky vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2023 19:59, před rokem

Dobrý den,
mrzí mne, že jste nebyla spokojena. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2023 14:13, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2024 09:16, před 12 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.