Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
18.6. jsem u Aaa auto koupila Golf 1.2.Tsi , udělala jsem výměnu oleje a filtrů. Po ježdění a výměně se v autě rozsvítila kontrolka motoru a oleje , jela jsem zpět do servisu a bylo zjištěno , že olej teče do turba či motoru . Příčiny : vadné turbo , hlava motoru , zapecene pístní kroužky . Autoservis mi opravu vyčíslil na 430000- 100 tisíc plus práce . Posudek jsem poslala na Aaa auto , ale reklamace mi byla zamítnuto , s tím , že jsem byla o tomhle informována . Není to pravda na pobočce , mi nikdo neřekl o téhle vadě , ba naopak mi řekli , jak je v Top stavu …
Sama jsem podala reklamaci a poslala posudek 25.7. Aaa auto mi vše zamítli .. Gof je z roku 2013
Golf 1.2.Tsi 63 kw , ***
Výměna auta nebo odstoupení od smlouvy ..
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Bajerová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu (m.j. i s opotřebením turbodmchadla a zvýšenou spotřebou oleje) srozuměna. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den , turbo jsem na svoje náklady opravila a i nadále je únik oleje . S tím , že mi píšete , že jsem byla srozuměna , že má auto únik oleje či vadný turbo , není pravda . Nikdy bych takový auto nekoupila.
Ba naopak na pobočce mi ho chválili atd .
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
I nadále stojíme za naším původním stanoviskem - pokud byla vada konkrétně uvedena na předávacím protokolu, jedná se o řádné informování; pokud by však šlo o pouhé obecné konstatování s odkazem na stáří vozidla, již se o řádné informování nejedná.
Je na společnosti, aby prokázala, že spotřebitelku o výše uvedených skutečnostech řádně informovala - pokud to prokáže, je zamítnutí reklamace těchto vad oprávněné.
Dobrý den,
mrzí mne, že jste nebyla spokojena. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.