Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bohužel taky jsem se stala obětí podvodů podomních prodejců firmy comfort energy, byli hodně převědčiví že jde jen o změnu ceny tarifu, levnější el. energie.Až po obdržení akceptovaní vypovědí od ČEZ jsem pocopila,že jde o zněnu dodovatele.Bohužel ke všemu jsem obdržela dárek 5 ks LED žarovek za 1 Kč . Smlouvu jsem stihla v zákoné lhůtě zrušit,ale žárovky jsem v 30 denní lhůtě už nestihla vratit. Po te mi volali z comfort energy, aby zpět přistoupila na stávajicí smlouvu ,což jsem neučinila.Nyní mi došla Fa na 2000,Kč za žárovky.
Musím zaplatit za žárovky,které mi podsunuli jako dárek? Údajně jsem podepsala jen převzetí dárku z čehož se vyklubala další kupní smlouva.
|
Tweet |
Při prodeji LED žárovek za 1 Kč společností COMFORT ENERGY s.r.o. v souvislosti se změnou dodavatele se vždy jedná o uzavření dvou smluv. V první řadě spotřebitel uzavírá smlouvu o poskytování služeb a následně též kupní smlouvu na zmíněné žárovky. Pokud spotřebitelka včas odstoupila od obou smluv, je povinna vrátit zboží zpět společnosti oproti vrácení uhrazených finančních prostředků.
V případě, že spotřebitelka výslovně odstoupila pouze od smlouvy o sdružených službách, považujeme přesto kupní smlouvu vzhledem k její akcesorické povaze za zaniklou.
Jestliže společnost prohlašuje obě smlouvy za zcela nezávislé, jeví se změna ceny jako nedovolený postih za odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1818. Pro nepřiměřenost tohoto ujednání k němu pak nelze přihlížet.
Dobrý den,
dovolte mi jménem společnosti CE reagovat na výše uvedený požadavek paní Hanskutové.
Smluvní vztah byl uzavřen dne 13.3.2015 na základě Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, ve stejný den byla zároveň uzavřena i kupní smlouva na balení (5 ks) kvalitních LED žárovek, které klientka získala za zvýhodněnou cenu 1 Kč.
Uzavření obou smluv bylo z naší strany ověřeno i v rámci tzv. verifikačního hovoru, kde ověřujeme informace, které klient obdržel od obchodního zástupce. Tento hovor slouží i k ověření spokojenosti klienta s jednáním obchodního zástupce. Paní Haskutová byla seznámena s tím, že uzavřela smlouvu s naší společností, zároveň obdržela LED žárovky, byla informována o způsobu plateb, zároveň i o době platnosti smlouvy. Paní Hanskutová sdělila, že s jednáním obchodního zástupce byla spokojená a vše proběhlo v pořádku, obchodní zástupce jí sdělil všechny potřebné informace.
Dne 4.5.2015 přijala naše společnost odstoupení od smlouvy o Sdružených službách dodávky elektřiny. Vzhledem k tomu, že odstoupení bylo doručeno v rámci zákonné lhůty pro odstoupení, bylo z naší strany plně respektováno. Rámcová smlouva v rozsahu dodávek elektřiny byla ukončena na základě tohoto odstoupení.
Následně, až však dne 16.6.2015 byl doručen balík LED žárovek a odstoupení od kupní smlouvy. Vzhledem k termínu doručení nebylo odstoupení od kupní smlouvy učiněno po právu, čili platně. Klientka v tomto případě nevyužila lhůty pro odstoupení, kterou společnosti CE poskytuje nad rámec zákona a od kupní smlouvy odstoupila až po 30 dnech od podpisu.
V souladu s ustanoveními kupní smlouvy naše společnost vystavila zálohovou fakturu za LED žárovky na částku 2 000 Kč, která byla splatná dne 19.6.2015.
V prvním případě odstoupila zákaznice od smlouvy o sdružených službách dodávky po 7 týdnech a v případě kupní smlouvy dokonce po třech měsících.
Klientce bude balík 5 ks LED žárovek v souladu s kupní smlouvou odeslán zpět na její doručovací adresu v nejbližším možném termínu.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
CE
Comfort enegy s.r.o. má svoje zákony a svoje pravidla jak získat zákazníka,jejich chování je neetické. V rozporu se zákony ČR !!!
Když zjistí zakázník ,že byl oklamán a včas odstoupí (1.odstoupení bylo zasláno obyčejnou poštou bohužel.... bez odpovědí akceptace, až 2 ostoupení doporučená pošta se dnes dovídám, že jí akceptovali) postrestají ho dárkem ve výši 2000,- Kč
Telefonické ověření proběhlo s dotazem na obchodního zástupce na spokojenost ano velmi dobře vyškolený pán na podvody.
Společnost velmi dobře hraje na čas na námitky nereaguje jen vyhrožuje upomínkami.
Celou kauzu jsem předala ERÚ....
s pozdravem Hanskutová
Dobrý den paní Hanskutová,
odstoupení od Rámcové smlouvy nám bylo doručeno 4.5.2015, jedná se o zákonnou lhůtu pro odstoupení, to bylo ze strany dodavatele řádně akceptováno. Nicméně odstoupení od Kupní smlouvy nám bylo doručeno 18.6.2015 tedy po více jak 3 měsících od podpisu této smlouvy.
Odstoupení od Rámcové smlouvy bylo akceptováno v souladu se zákonem a jedná se o zcela bezplatné odstoupení. Plnění ve výši 2 000 Kč vzniklo z Kupní smlouvy, zde nám nebylo odstoupení doručeno v zákonné lhůtě, ani ve lhůtě nad rámec stanovené zákonem.
V případě, že nám Energetický regulační úřad v této záležitost osloví, poskytneme veškerou součinnost.
S pozdravem
Monika Schneiderová
CE
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že úhradu plné ceny žárovek nepožaduje v případě, kdy spotřebitel odstoupí od obou smluv do třiceti dnů od převzetí žárovek. Zákon však umožňuje zrušit změnu dodavatele energií až do pěti dnů před zahájením dodávky elektřiny nebo plynu novým dodavatelem. Může se tedy jednat i o dobu, která bude delší než jeden měsíc. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nesmí být spojeno s žádnou sankcí. Změna ceny žárovek je však postihem za odstoupení od smlouvy o dodávkách energií. V kupní smlouvě na žárovky se nesprávně uvádí, že obě smlouvy na sobě nejsou závislé. Jedná se však o závislé smlouvy a zánik smlouvy o dodávkách je spojen s automatickým zánikem smlouvy kupní. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.
Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Kauzu jsem předala ČRÚ jejich vyjádření jsem obdržela, že společnost Comfort energy postupovala dle zákonů ČR, ovšem jednalo se o odstoupení od smlouvy o dodávce energií.Společnost akceptovala moji výpoveď což jsem se dověděla až od ČRÚ.A taky, že jsem podepsala 1 kupní smlouvu toto vyjádření obdržela i společnost Comfort Energy s.r.o. Zdůrazňuji ,že jsem zaplatila za LED žárovky 2200-Kč (200,-Kč)je penelizace za 2 upomínku. Společnost nereaguje na jakékoliv námitky. Žárovky jsem společnosti vrátila i když po jejich 30 denní lhůtě.K dnešnímu dni nemám ani penize ani LED žárovky,ale velmi dobrou a drahou zkušenost neotvírat dveře, nedůvěřovat a být sprostá na podobné podomní prodejce.Nemám dost energie na to bojovat z větrnými mlýny natož s podvodníky jako je tato společnost.
Hanskutová J.
Jak již bylo zmíněno výše, považujeme smlouvy za závislé, neboť změna ceny žárovek má zjevně za cíl odradit spotřebitele od odstoupení od smlouvy o dodávkách energií. Je tudíž postihem za odstoupení od této smlouvy. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nesmí být však spojeno s žádnou sankcí.
Podmiňovat cenu žárovek tím, zda spotřebitel odstoupí od jiné smlouvy po uplynutí určitého období (i když má spotřebitel pro odstoupení právní důvod), považujeme za nepřiměřené a v případě spotřebitelských smluv jsou takováto nepřiměřená ustanovení zakázána a nepřihlíží se k nim.
Kromě toho, zaplatil-li spotřebitel kupní cenu, nemůže prodávající zadržovat zboží. Prodávající musí zaslat zboží nebo vrátit předmět plnění.
Společnost COMFORT ENERGY s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
firma COMFORT ENERGY s.r.o. asi ví proč nereaguje.
Dostali ode mne peníze,žárovky zřejmě chtěli zaslat na dobírku za 133,-kč , tu jsem nepřevzala z důvodu nic jsem si neobjednala nevím co v zásilce bylo,jen se domnívám.
Zaslala jsem doporučeně.... upozornění.... za neoprávněné obohaceni, nepřiměřenost smluv a zaslání (vrácení) LED žarovek s dodejkou, požadovala jsem vracéní peněz a smazání mých dat z jejich evidence.
Odpoveď jsem dostala, smlouvy nebyly na sobě závislé, odstoupení od sml.o dodávce akceptovali. LED žárovky jsem vrátila po 30 denní lhůtě,tudiš pozdě.
Nemám nárok na vrácení peněz a žárovky odmítám převzít za jakou-koliv úhadu.už mě stály hodně peněz,času i nervů.
COMFORT ENERGY má vlastní obchodní podmínky,zákony zřejmě nerespektují,spléhají na obohacení se na hloupých zákaznicich.Moje hloupst mě stála mnoho sil i peněz. Hanskutová J.
Jak již bylo uvedeno, jedná se v daném případě o smlouvy závislé. Zánik smlouvy o dodávkách energie je spojen s automatickým zánikem smlouvy kupní. Společnost má tak povinnost vrátit všechny peněžní prostředky. Pokud by tak neučinila, bezdůvodně by se obohatila, neboť právní důvod, kterým získala majetkový prospěch, odpadl.
Nesplní-li společnost svou povinnost v přiměřené době, doporučujeme spotřebitelce vyhledat právní služby a celý spor bude nutné řešit soudní cestou.
Společnost COMFORT ENERGY s.r.o. již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak může pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
Bude-li spotřebitelce třeba další konzultace, může se obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.