Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2019 jsem koupil TV Samsung QLED 55'' za cca 20 000Kč. Zhruba po roce odešla obrazovka; v záruce výměna obrazovky. Po dalším roce opět a opět výměna obrazovky (v záruce). Letos v srpnu opět, ale už po záruce. Takže vyhodit a Samsung už nikdy!
Vyřešil jsem koupí jiné televize. Stížnost nesměřuje na servis Samsung, záruční opravy proběhly poměrně rychle, stížnost směřuje na kvalitu TV QLED Samsung.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.
Pokud se však vada projevilo po uplynutí dvou let od převzetí, nemohl by spotřebitel požadovat opravu bezplatně v rámci reklamace. V takovém případě by se jednalo o smlouvu o dílo podle § 2586 an. a oprava by tedy byla placená.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
.
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla přidat své vyjádření, které se, pravděpodobně z důvodu technické chyby, nepodařilo odeslat.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.