Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Po zjištění nových skutečnosti jsem nucen změnít své hodnocení jako výstrahu pro budoucí klienty.
Sjednavatel úvěru v AAA Auto Brno upravil výši bez souhlasu s tím že je v něm zahrnut balíček (GPS, kamera atd.)) který vyžaduje úvěrová společnost, z důvodu zajištění vozidla. Po dotazu na úvěrovou společnost a ostatní banky bylo řečeno že nikdy nic takového nechtějí a že o úvěr bylo žádáno již s tímto navýšením o hodnotu balíčku.
Také bylo řečeno že jiná společnost by úvěr neposkytla, také nepravda, bez tohoto navýšení by nebyl nikde problém také telefonicky ověřeno.
Bohužel klasický případ, časový tlak, malé dítě a další okolnosti. Prosím o návrh řešení.
S pozdravem Francl
Nákup vozu v AAA Auto Brno
Návrh společnosti na úpravu platebních podmínek,zrušení navýšení.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu (v tomto případě zakoupení GPS lokátoru, kamery atd.) je potřeba ke koupi vozidla či k poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám tedy jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Franclová,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně dořešení již spojili, a že vše bylo úspěšně uzavřeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Vše vyrešeno po vzájemné dohodě.
Děkuji Dtest za odbornou pomoc .