Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69751Problém s bookingem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2023, před rokem

Johana Petrželová

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem. Přes booking si pravidelně objednávám dovolené, nikdy nebyl žádný problém. V zimě jsme si zarezervovali pobyt, který se neuskutečnil. Bohužel přišlo mé pochybení, kde jsem se přes můj účet, omylem překlikla u zadávání e-mailu. E-mail s touto adresou neexistuje. Potvrdili jsme platbu za rezervaci, po zadání špatného e-mailu nám nechodily žádné další informace. A rezervace se nám neukazovala v rezervacích. Tudíž jsme odvodili, že pobyt neplatí. Mezitím jsem si našla jiný pobyt, který byl zarezervován a ukázal se přímo v rezervacích. Během pobytu za námi chodil majitel domu, kde jsme bydleli, že nemáme zaplaceno. Mysleli jsem si, že předchozí rezervaci jsme ztratili a tuto zaplatili. Tudíž jsme volali do banky, ukazovali potvrzení atd.. Tato situace se táhne již několik měsíců. Booking nám odpověděl, že nám peníze nevrátí. Neměli jsme k předchozímu pobytu žádné informace, protože je posílali na e-mail, který neexistuje, proto se jim museli e-maily automaticky vracet s tím, že tento účet není zaregistrovaný. Náš booking účet má jiný e-mail a nikdy nebyl problém s objednáním. Mám proto dotaz, jak tuto situaci řešit? Samozřejmě se stala chyba z mé strany, že jsem špatně zadala e-mail. E-mail stejně ale nesouhlasil s účtem a my jsme neměli možnost jak zrušit nebo změnit rezervaci, protože k tomuto e-mailu nemáme přístup jelikož je jak jsem již zmínila, neexistující. Tudíž si myslím, že my jsme, i přes naši chybu, v právu, jelikož nebyla možnost jak jinak postupovat a případně zrušit rezervaci, jelikož se nám název ubytování a zprávy od majitelky neukazovaly.

Děkuji, Petrželová


Požadované řešení

Peníze zpět od bookingu abych mohla zaplatit vše okolo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2023 12:03, před rokem

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.

Upozorňujeme, že pokud by došlo ke zrušení pobytu ze strany prodávajícího, jednalo by se pravděpodobně o odstoupení od smlouvy. V takovém případě má prodávající povinnost vrátit finanční prostředky kupujícímu (spotřebiteli).

Domníváme se, že pokud prodávající byl schopen podle smlouvy řádně plnit, ale spotřebitel této možnosti nevyužil a zároveň nedošlo ke zrušení smlouvy, nemá nárok na vrácení finančních prostředků za nevyužitý zaplacený pobyt. Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si zadávané údaje pečlivě kontrolovali, aby předešli podobným problémům.

Zároveň platí, že pokud si spotřebitel objednal další pobyt, který již využil, je povinen za něj prodávajícímu řádně a včas zaplatit. Nezaplacením v termínu se spotřebitel ocitá v prodlení. Prodávající by tak mohl požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2023 15:40, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.