Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Kupující si přes rychlé tlačítko koupila ode mě zboží za 990,- Kč, které jí bylo 19.8. 2023 doručeno (mám k dispozici historii doručení zásilky z aplikace Zásilkovna - ***). Až po doručení zásilky dle historie, mi však z Vinted přišlo upozornění, že jsem zásilku neodeslala a obchod stornovali. Kupující poslali peníze zpět na účet, já jsem zaplaceno nedostala. Kupující jsem psala již spoustu zpráv, ale nereaguje. Vinted mi zasílá pouze automatické odpovědi a ještě v angličtině. Náprava zatím žádná.
Společenské / plesové šaty 990,- Kč
Úhrada za prokazatelně odeslané zboží
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že poskytovatel platebních služeb zadrží celkovou cenu zaplacenou kupujícím v úschově až do doby, než bude transakce dokončena. Transakce je považována za dokončenou:
- když kupující klikne na tlačítko „Vše je OK“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- automaticky po uplynutí lhůty pro oznámení sporu, neoznámí-li kupující spor kliknutím na tlačítko „Mám problém“ během lhůty pro oznámení sporu; nebo
- po vyřešení sporu, který byl oznámen během lhůty pro oznámení sporu.
Jakmile bude transakce dokončena, převede poskytovatel platebních služeb neprodleně kupní cenu předmětu a také dopravné [pokud byla použita jiná možnost přepravy než integrovaná přeprava (předplacené platební štítky)] do elektronické peněženky prodávajícího (Vinted peněženka).
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podle obchodních podmínek společnosti platí, prodávající musí odeslat předmět do pěti pracovních dní od chvíle, kdy bude společností Vinted informován o skutečnosti, že kupující zaplatil celkovou cenu. V případě, že prodávající neodešle předmět ve lhůtě, má společnost Vinted právo transakci zrušit.
Prodávající může zvolit dopravu skrze integrovanou přepravní službu (předplacené přepravní štítky). U této možnosti přepravy musí prodávající k zaslání předmětu použít automaticky vygenerovaný předplacený přepravní štítek, jinak bude transakce zrušena.
Pokud tedy spotřebitelka použila přepravní štítek podle pokynů společnosti, ale odeslání nebo aktuální informace o balíku se přesto do aplikace nepropsalo, je vhodné o této skutečnosti informovat společnost Vinted. Jako případný důkaz lze použít potvrzení od přepravní společnosti, že balíček byl řádně přijat k přepravě a převzat kupujícím.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si aktualizování informací o balíku ověřovali a případně společnost včas upozornili na vzniklý problém.
Kontaktovat společnost je možné například skrze kontaktní formulář (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1) nebo písemně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adrese sídla společnosti: Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že došlo k vyrovnání s druhou stranou. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.