Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.7.2023 jsem zakoupil (podepsal smlouvu) Vůz škoda octavia r.v.2001 - dovezen mi byl na pobočku 7.7.2023. Dne 9.3.2023 Jsem byl na první reklamaci - (vařil jsem) Kterou bez sepsání s tím že to tam budou mít zapsané, přes žádost nápravy výměnou či opravou mi byli dolity provozní tekutiny. ( byl jsem jako laik okecán, že auto mělo určitě měněný chladič a tím došlo k poklesu provozních tekutin) - Pak další dvě návštěvy Nikdo se mnou nechtěl nic sepsat až 17.7.2023. jsem žádal o výměnu. po 10 dnech. ( kdy mi ji zamítly s tím že u levných aut mám jen 3 dny) auto po pár dalších dnech a 529km je zcela nepojízdné a k domu jsem jej musel doslova dotlačit.
Okolnosti koupě: hledal jsem staré auto za co nejméně peněz protože musíme jezdit do IKEM (cca 100km) skrze transplantaci. Toto jsem referoval prodejci. Prodejce mi říkal, že tento konkrétní vůz ač nevypadá hezky, mechanicky je na tom velmi dobře. Kdyby mi prodejce řekl, že není schopen mi poskytnout v této cenové hladině auto, které tyto cesty zvládne, řešil bych to nějakým prodejem.
Auto nám bylo prodáno s platnou technickou kontrolou na 24 měsíců (což byl velkým důvodem ke koupi), kdy mi renomovaný autoservis řekl, že stav je zcela nevyhovující provozu po uzemní komunikaci.
Sečteno potrženo, chování prodejce bylo zcela za hranou etiky obchodu, kdy seznámen se zdr. stavem manželky, prodal nevyhovující vůz, nejen k účelu, ale dokonce i po elementární náležitostech. Což se projevilo již po 500Km. O STK která byla nějakým způsobem urobená a měla nejspíše složit jako lákadlo ani nemluvě - protože vůz nemohl k okolnostem kontrolou projít.
Celá situace měla své důsledky v zřízení sbírky: https://www.donio.cz/novyzivotjitce - protože podobnou situaci již nechceme zažít.
PSS: Rozhodnutí o reklamaci: Kupující byl při koupi seznámem se stavem vozidla a stím souhlasil.
Škoda Octavia, SPZ / RZ 1C88194
Vzhledem k 5 reklamacím, které byly ignorovány, chceme vrátit peníze které budou sloužit k nákupu nového vozu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Dantiere,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně nového výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.