Společnost


Nordic Telecom s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Toto skore je založeno na 14 stížnostech.

#69801Faktura za marný výjezd technika

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2023, před rokem

Robert Souček

Znění stížnosti

Prostřednictvím infolinky poskytovatele internetu Nordic Telekom jsem obdržel nabídku na navýšení rychlosti internetu, domluvil jsem si technika na dané adrese a čekal jsem tedy, že mi bude rychlost navýšena. Bohužel technik mi při prohlídce sdělil, že je k navýšení rychlosti nutné zakoupit i nový modem/router a že cena je cca 4 tis. KČ, na to jsem mu odpověděl, že jsem o tom nebyl informován dopředu, když jsem si ho sjednával a že v takovém případě o navýšení nemám zájem. Domníval jsem se tedy, že rychlost zůstane ta původní a že budeme všichni spokojeni. K mému údivu mi druhý den přišla faktura za marný výjezd technika na 1500 KČ. Mají na to právo? Fakturu jsem bohužel zaplatil ve splatnosti, abych se nedostal mezi dlužníky.


Produkt

Nordic 100


Požadované řešení

Navrácení zaplacené částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2023 13:08, před rokem

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2023 09:37, před rokem

Dobrý den,
naše společnost znovu důkladně prověřila celou zmíněnou reklamaci zákazníka a došla k závěru, že zákazník, který byl v pozici spotřebitele, sice informaci o nutnosti ověření technických parametrů zařízení v zaslané dokumentaci obdržel, ale pravděpodobně ji přehlédl a mohl tak nabýt dojmu, že k instalaci není nutné pořizovat odpovídající zařízení.
Informaci o potřebných technických parametrech zařízení pro plnohodnotné zajištění služby sice uvádíme v “Obchodních podmínkách služeb Nordic 5G, Nordic Plus a mobilní internet”, ale pravda je, že operátor na tuto skutečnost zákazníka při sjednávání objednávky upgradu služby výslovně neupozornil. Ve výše uvedených obchodních podmínkách v čl. 1 odst. 5, je uvedeno, že má-li zákazník zájem využívat služby pomocí svého zařízení, je nutné u poskytovatele ověřit, zda je takové zařízení kompatibilní s danou službou. Toto zákazník neučinil, ač svým zařízením disponoval. Současně byla zákazníkovi v dostatečném předstihu před instalací služby zaslána notifikace, která odkazuje na návody a manuály týkající se zařízení, které naše společnost nabízí a jsou kompatibilní k poskytování předmětné služby a z ní lze také dovodit, zda takové parametry splňuje i zařízení zákazníka.
I přesto naše společnost vyhodnotila, že zákazníka, který byl v pozici spotřebitele, by bylo lepší poučit přímo v hovoru a zřetelněji v zaslané notifikaci. Naše společnost již zákazníka kontaktovala a dohodla se na narovnání celé situace. V návaznosti na tuto situaci jsme se rozhodli upravit zákaznický proces tak, aby zákazník takovou informaci slyšel přímo při kontaktu s operátorem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2023 11:12, před rokem

Děkujeme společnosti za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.9.2023 14:03, před rokem


Robert Souček

Hodnocení:

Komentář: Peníze vráceny, děkuji dTestu, bez nich by mi společnost nevyhověla.