Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
posílám žádost o posouzení zamítnuté reklamace cyklo bundy. Při nákupu mi v prodejně bylo sděleno, že bunda je prodyšná, ale není nepromokavá - na štítku jsem údaj o prodyšnosti nenašel.
Pokud jsem bundu oblékl na funkční triko, při jízdě na kole jsem se nepříjemně pařil a po chvíli jsem měl triko mokré- materiál neumožňuje permanentní odpařování vlhkosti. Bundu jsem reklamoval, ale místo informace o parametrech zakoupené bundy nebo alespoň vyzkoušení vlastností, jsem dostal zamítavý list s obecnými informacemi o bundách.
Z mého pohledu se jedná o klamání spotřebitele a zaslal jsem podání na ČOI. Bylo mi doporučeno nechat výrobek posoudit příslušným soudním znalcem, ale hodnoty prodyšnosti i nepromokavosti sportovní bundy by měl mít podle mého názoru prodejce.
...........................................................
S pozdravem
Jiří Kudrna
Cyklo-bunda Rogelli Jack Merano, nenašel jsem možnost připojení souboru s vyjádřením prodejce
Vrátit nebo vyměnit zboží
|
Tweet |
Nemá-li zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo které prodávající popsal či inzeroval v reklamě, jedná se o nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě může kupující uplatnit práva z vadného plnění.
Kupující pak může požadovat opravu zboží nebo dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Místo uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z ceny zboží.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl vložit potřebné přílohy.
Posílám požadovaný soubor, který jsem již dříve odeslal mailem
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.