Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
několikrát jsem byl na stránkách ČEZ online ubezpečen, že všechny zálohy jsou zaplaceny, přestože od března je neplatím. Nedalo mi to a 28.8.2023 jsem napsal dotaz jak to je se zálohami. Nevěděl jsem, jak to v dnešní době je se zálohami a dalšími platbami v této velmi rychlé a nepřehledné době.
Z ČEZu prodej mi odpověděli, že došlo k chybě u ČEZ distributora, viz. níže. Můj dotaz zní zda je možné zpětně požadovat zaplacení.
Dobrý den, pane Tobolo,
máme pro Vás informace k Vašemu požadavku ze dne 23. 8. 2023 týkající se zálohových plateb.
Pro odběrné místo na adrese *** došlo ze strany distributora ke změně odečtové jednotky (termín pro roční odečty a vystavení řádné faktury).
Aktuálně budou odečty provedeny v týdnu 39 (25.09.2023 - 01.10.2023) a poté Vám bude vystavena nová faktura a novým rozpisem zálohových plateb.
V této chvíli již nejde vystavit rozpis záloh, je možné hradit zálohy jednorázově tedy převodem z banky nebo složenkou. Platební údaje jsou: variabilní symbol *** a bankovní spojení ČSOB 844844844/0300.
S novou fakturou Vám budou vystaveny již zálohové platby pro celé roční období na SIPO.
Omlouváme se Vám za vzniklé komplikace.
Děkujeme Vám, že nám pomáháte komunikovat on-line.
S pozdravem
PŠ
ČEZ Prodej, a.s.
Vzhledem k tomu, že ze strany dodavatele elektřiny došlo k pochybení a uváděl mě v omyl po několik měsíců, navrhuji uhrazení nedoplatku firmou ČEZ distribuce, který bude cca 11 500 Kč.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že společnost dodávala spotřebiteli komodity na základě smlouvy, má spotřebitel povinnost za ně řádně platit. Společnost tak má právní důvod k tomu požadovat po spotřebiteli jejich zaplacení a to i zpětně.
Pokud spotřebitel zálohy nezaplatí, stává se z nich bezdůvodné obohacení na straně spotřebitele ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě.
Domníváme se však, že vzhledem k tomu, že pochybění vzniklo na obou stranách (společnost si placení záloh nehlídala a spotřebitel je neplatil), nemůže společnost žádat zaplacení úroků z prodlení nebo smluvní pokuty.
Zároveň se domníváme, že z důvodu pochybení na straně společnosti, by společnost měla spotřebiteli nabídnou přijatelné řešení problému, například splátkový kalendář bez úroků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.