Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#69832Neprovedení stržení zálohy na elektřinu ze SIPA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2023, před rokem

Milan Tobola

Znění stížnosti

Dobrý den,
několikrát jsem byl na stránkách ČEZ online ubezpečen, že všechny zálohy jsou zaplaceny, přestože od března je neplatím. Nedalo mi to a 28.8.2023 jsem napsal dotaz jak to je se zálohami. Nevěděl jsem, jak to v dnešní době je se zálohami a dalšími platbami v této velmi rychlé a nepřehledné době.
Z ČEZu prodej mi odpověděli, že došlo k chybě u ČEZ distributora, viz. níže. Můj dotaz zní zda je možné zpětně požadovat zaplacení.

Dobrý den, pane Tobolo,

máme pro Vás informace k Vašemu požadavku ze dne 23. 8. 2023 týkající se zálohových plateb.



Pro odběrné místo na adrese *** došlo ze strany distributora ke změně odečtové jednotky (termín pro roční odečty a vystavení řádné faktury).



Aktuálně budou odečty provedeny v týdnu 39 (25.09.2023 - 01.10.2023) a poté Vám bude vystavena nová faktura a novým rozpisem zálohových plateb.



V této chvíli již nejde vystavit rozpis záloh, je možné hradit zálohy jednorázově tedy převodem z banky nebo složenkou. Platební údaje jsou: variabilní symbol *** a bankovní spojení ČSOB 844844844/0300.



S novou fakturou Vám budou vystaveny již zálohové platby pro celé roční období na SIPO.



Omlouváme se Vám za vzniklé komplikace.


Děkujeme Vám, že nám pomáháte komunikovat on-line.


S pozdravem




ČEZ Prodej, a.s.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že ze strany dodavatele elektřiny došlo k pochybení a uváděl mě v omyl po několik měsíců, navrhuji uhrazení nedoplatku firmou ČEZ distribuce, který bude cca 11 500 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2023 14:47, před rokem

Vzhledem k tomu, že společnost dodávala spotřebiteli komodity na základě smlouvy, má spotřebitel povinnost za ně řádně platit. Společnost tak má právní důvod k tomu požadovat po spotřebiteli jejich zaplacení a to i zpětně.

Pokud spotřebitel zálohy nezaplatí, stává se z nich bezdůvodné obohacení na straně spotřebitele ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě.

Domníváme se však, že vzhledem k tomu, že pochybění vzniklo na obou stranách (společnost si placení záloh nehlídala a spotřebitel je neplatil), nemůže společnost žádat zaplacení úroků z prodlení nebo smluvní pokuty.

Zároveň se domníváme, že z důvodu pochybení na straně společnosti, by společnost měla spotřebiteli nabídnou přijatelné řešení problému, například splátkový kalendář bez úroků.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2023 10:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.